Testing, testing… Jeg har testet crossfit!

Skal vi se… Altså, jeg er fortsatt i live. Jeg trodde jo på forhånd at jeg kom til å stryke med, og hvis ikke Crossfit Horten hadde skrevet at det var bindende påmelding, hadde jeg slengt en eller annen unnskyldning på bordet og blitt hjemme.

Da jeg troppet opp på timen, med mine etter-fødsel kilo forsøkt godt gjemt, var det første som møtte meg veltrente folk. Hæ! Hva gir du meg? Altså, her snakker vi synlig muskulatur. Jeg hadde tidligere på dagen sørget over den fine muskulaturen jeg hadde i skuldre og biceps da jeg drev og flekset her på bloggen for tre år siden, og så ble jeg møtt med det synet. Argh!

Jeg ble likevel tatt godt i mot. Jeg fortalte til alle som ville høre at jeg akkurat har født (snart fire måneder siden..) Veldig viktig å forklare hvorfor jeg kom til å være mest håpløs av alle, nemlig.

Oppvarmingen gikk lett som en plett, men da vi skulle hoppe litt på slutten, kom jeg på at jeg må huske å trene bekkenmuskulaturen også… Alle som har født skjønner hva jeg mener. Nok om det, foråsidetsånn.

Deretter var det WOD, dagens økt (workout of the day). 21-15-9 av burpees og pull-ups. Jeg, hun umuskuløse som akkurat hadde født og som hadde oppdaget hvor viktig det er å trene bekkenbunnen, måtte jo unngå de hoppene. Og i tillegg visste jeg at jeg ikke hadde sjans i havet på push-up delen av denne øvelsen. Jeg har ikke tatt én strak push-up etter fødselen, så hvis noen skulle komme hjem til kveldstacoen (siden alle må vente på sistemann), måtte jeg hoppe over den delen også.

Det var like greit, for låra mine ble raskt til gele, og jeg slet skikkelig med å få de beina mine ut og inn igjen. Til slutt måtte jeg bruke en gyngeteknikk på tærna for å klare å få alle nødvendige muskler til å lystre samtidig. Aiaiai.

Så var det de pull-upsene, da. Jeg har faktisk aldri prøvd, og er ganske overbevist om at jeg ikke kommer til å klare å ta en på denne siden av bmi-skalaen. Vi var mange som tok de stående i ringer. Jeg slet litt med å finne posisjonen jeg burde jobbet i. Med hånden på hjertet kan jeg si at jeg hadde ingenting mer å gi på burpees, mens jeg kunne ha jobbet i tyngre posisjon på pull-ups.

Jeg gjennomførte på 5.15, og selv om jeg følte at jeg jukset ille på burpees, skrøt trenerne av meg også. Jeg er svak for smiger som dere vet, så det var nok veldig lurt. Etterhvert som vi var ferdige, skulle vi heie på de som fortsatt jobbet. Men jeg var så shaky og tørst, at jeg glemte meg helt. Jeg fikk iallfall tatt bilde av klokka, den var ikke så uklar som det kan virke som. Det var jeg som var shaky…

cftid

I dag er jeg støl og god. Særlig på rare plasser, sånn som i hoftepartiet…

Nå må jeg litt i tenkeboksen. Er det noen som har testet Crossfit og gått tilbake til vanlig treningsstudio? Eller blir alle bitt av basillen?

cfhorten

Gruppebilde… Lånt fra fb, dere får sende meg sint mail hvis dere vil jeg skal ta det bort. Dere ser jo at jeg ser altfor glad ut etter økta. Men jeg ble kvalm i bilen på vei hjem. Jeg lover.

♥C – skal ha stål i bein og armer igjen😉

Dette innlegget ble publisert i Småplukk, Trening. Bokmerk permalenken.

8 svar til Testing, testing… Jeg har testet crossfit!

  1. sara sier:

    Jeg tror at de fleste som tester crossfit blir hekta fordiman raskt kommer i bedre form, det er sosialt og man fokuserer på å bli litt bedre hver gang. Selv trener jeg ikke crossfit på cfo så ofte fordi jeg ikke har tid, men kjører slike økter hjemme med det utstyret jeg har. Utrolug hvor sliten man kan bli på få minutter og hvor gode resultater det gir! Da gidder man ikke gå tilbake til saltimer på fex elixia som tar lang tid, hvor instruktør ikke har kapasitet til å korrigere teknikk om det bør gjøres (styrketimer fex) og hvor man ikke blir så sprek og fit på samme måte som med høyintenstetstrening. Hurra for 21-15-9 eller tabata sier nå jeg!

    • Tusen takk for svar! Godt svart:) Jeg er ikke på saltimer, trener bare styrke eller er på mølla/romaskin. Men det er vek stor forskjell på å trene cf alene og på time også?

      • Sara sier:

        Jo, det er jo det, i alle fall i begynnelsen. Nå er jeg vel så rutinert, siden jeg begynte med CF for tre år siden, at jeg klarer å pushe meg selv hardt nok … om jeg gidder. Men såklart, det er jo ofte gøyere å trene med folk man kjenner enn å trene alene. Og man går nok det siste ekstra skrittet når man trener sammen med andre og blir pushet, ja. Det kule med crossfit er jo at man etter hvert blir god på olympisk vektløfting, ulike kroppsvektøvelser så som toes2bar, og at alle øktene er ulike, slik at man egentlig ikke blir lei noe.
        Åh, nå fikk jeg akutt behov for å dra på crossfit oslo🙂

      • Takk for svar! Du er jo proffen på dette, i mine øyne iaf🙂 Men den dagen JEG klarer toes to bar, så ringer jeg deg!

  2. Serianne sier:

    Ååååå du er bare nødt til å fortsette med cross fit Jeg fikk baby for 2 måneder siden og oppdaget cf 4 måneder før graviditeten. Det var så tungt ibegynnelsen men det går over og du føler mestring for hver gang, jeg lover🙂🙂 så er treningen veldig variert så der er nesten umulig å gå lei… Elsker bloggen din og brukte boken din heftig fra oktober 2012- mars 2013 da jeg ikke orket lavkarbo under svangerskapet. Men gleder meg stort til å begynne igjen etter julens fråtsing og dårlige nattesøvn med en baby i hus. For jeg vet jo sååååå godt at jeg får det såÅåååå mye bedre med mindre karbohydrater innabords. Creds til deg som klarte den livsstilen under svangerskapet, jeg måtte bare backe helt ut.

    • Takk for svar på innlegget! Herlig🙂 Du, jeg spiste ikke lavkarbo utover i svangerskapet. Jeg skulle gjerne gjort det, men hele meg gikk helt i stå, og å lage et knekkebrød med smør og ost på var mer enn nok å klare. Etter fødsel har det gradvis kommet tilbake. Nå spiser jeg lavkarbo igjen, men med høyere karboinntak enn før ettersom jeg fullammer🙂 Når begynner du å trene cf igjen? Grattis med baby, forresten🙂

      • seri sier:

        åå da har jeg misforstått jeg da. Men bra det ikke bare er meg som backet ut.
        Jeg var så kvalm de første 2-3 ukene og da skar det seg helt med stort inntak av knekekbrød og druer. hihi..
        Merker jeg drømmer mindre og sover bedre på lchf enn på karbokost.
        jeg og kommer til å litt høyrere inntak enn de maks 50 ca som jeg lå på før pga ammingen.
        gikk ned 12 kg på 10 uker med lchf og elsket det. Så vanvittig mye god mat, og aå kjekt å lage mat igjen.

        tenker jeg begynner å trene sånn i januar/februar en gang😉
        hadde så problemer med bekkenet og ble utalitt av det , så det var nok å komme seg opp om morgenen å fungere for babyen i magen og min allerede 4 år gamle sønn. så nå når jeg er helt fin blir det utrolig kjekt å få energi av trening igjen samt bli sterk igjen.

        Gratulerer med baby selv. utrolig kjekt å lese at du har det så mye bedre nå..ble jo bekymret og så var det så kjedelig når bloggen din stod stille ( litt egoistisk men syns den er så kjekk. men det viktigste er at du har det bra og har overskudd😉

  3. Torunn sier:

    Det er to ting jeg elsker med CrossFit, og som er grunnen til at jeg ble hekta fra første sekund:
    1. Det kan skaleres og passer derfor alle
    2. Du finner et fellesskap vanlige treningssentere ikke klarer å tilby.

    Lykke til med CrossFit-treningen. Håper du fortsetter🙂

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s