Økning av distanse

I går var det ukas siste løpeøkt! (Fanfare :)) Jeg skrev tidligere at jeg nå har lyst til å følge det programmet jeg lagde meg i fjor sommer. En 5km hvor jeg prøver å løpe raskere, en intervalløkt, og en «lang»økt, en økt hvor jeg løper sakte og øker distansen. Hittil i sommer har jeg bare løpt 4 og 5 kilometere. Når jeg da skal øke, legger jeg på 1-2 km om gangen. Tilsist skal den økta ligge på +/- 1 mil, iallfall i en periode.

I fjor, da jeg skulle trene fram til halvmaraton, var det lignende opplegg, men 5km var erstattet med en mil. Jeg skulle løpe i september. I starten av august løp jeg intervaller på en enkel tredemølle på hotell og fikk smerter i leggen etterpå. Deretter gikk jeg Besseggen, og leggen ble mye verre. Jeg løp litt til, men etter å ha løpt 15 km den 8. august (ser på historikken på klokka mi), måtte leggen hvile nesten en uke. 14 og 16. august løp jeg hhv 8 og 11 km, og leggen sa stopp. Halvmaraton ble ikke noe av for min del. (Men, og dette er hemmelig; jeg drømmer fortsatt om å løpe halvmaraton, selv om det ikke kan bli i år!)

Jeg må innrømme at leggen er litt sår fortsatt, men ikke på samme måte. På Holmsbu løp vi to dager på asfalt, og da turte jeg ikke løpe i mine inov-8, men løp i Nike-skoa. Det trigget leggen(e) veldig, og nå må jeg roe de ned igjen.

Derfor løper jeg videre i skogen, på mine inov-8. Jeg er så inderlig forelsket i de skoa, makan! Jeg fikk et spørsmål tidligere i uka, om jeg hadde løpt intervall på mølle med de. Svaret er ja, og det gikk veldig fint. Den følelsen skoa gir i selve foten er helt unik, jeg er helt frelst!

Mer om det i et annet innlegg 🙂 Hvis du fortsatt henger på, så løp jeg øke-distanse i går, og løp 7,2 km. Herlig!

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Løping. Bokmerk permalenken.

8 svar til Økning av distanse

  1. Cee sier:

    Hei Cecilie. Elsker boken din og lurer på noe ang mandelmel. Noen steder bruker du ferdigmalt fra funksjonell mat. Lurer på hvordan det blir om jeg bruket hjemmelaget mandelmel i disse oppskriftene. Tror du det blir vellykket? Og bruker man evt lik mengde? Kunne jo «bare» kjøpt ferdig, men bruker ærlig talt nok penger på spesialvarer og helsekost allerede, selv med iherb 😉 På forhånd takk for svar!

    • Hei! Tusen takk 🙂 Du, der jeg har brukt FM-Melet, så er det det fettreduserte. Det binder mer væske enn kvernede mandler. Du må altså bruke litt mer av meletdu lager selv, jeg gjetter på oppimot 1/3 mer enn oppskriften sier. Lykke til!

  2. Cee sier:

    Takk, skal teste det ut. FM-mel og NOW mandelmel fra iherb, er det ca det samme?

  3. Merete sier:

    Hei!

    Lurer egentlig på om du vet av noen skikkelig gode rødviner vi lavkarbere kan drikke som er på papp?:) Skal på hyttetur i helga, og da er det så kjekt med en 3-liter:)

    Håper du er tilbake i bloggeform igjen. Du har vært savnet:)

    • Hei du! Hmmm, jeg har drukket (altfor) lite rødvin i det siste. Men jeg har Lindeman’s Shiraz Cabernet her, og den er iallfall god!Jeg har ikke sjekket sukkerinnholdet, men sjekker den sirkelen vet du, og passer på at den scorer lavt på sødme 🙂

      Takk takk! Jeg prøver å finne formen igjen 🙂 Litt sommer-blues, tror jeg! Takk for fine ord! Kos deg på hyttetur!

  4. Tone sier:

    Barone de Ricasoli (Julerød kartong med gullpynt) til 379,- er god. Tror det er to karber pr liter..

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s