En slags rekord…

Jeg satte en slags rekord i stad- nemlig rekord for hvor sakte jeg kan løpe fem kilometer… Svaret er pinlig sakte. Men rygg og lemmer holdt, så jeg får si meg fornøyd.

Jeg løp samme sted som sist, et område som er en blanding og skog og kyststi. Et helt nydelig område! Vel fremme ved bilen måtte jeg ta MMS- bilder av hvitveisen. Tenk så heldig jeg er som kan løpe her! Men – hvordan går det med treningen deres? Jeg har lyst til å høre og bli inspirert!

20120423-215142.jpg

20120423-215150.jpg

Reklamer
Dette innlegget ble publisert i Løping. Bokmerk permalenken.

4 svar til En slags rekord…

  1. Kari sier:

    Hei! Flott og inspirerende blogg du har:) Jeg og driver å løper litt, fortrinnvis inne på tredemølle. Ellers liker jeg å gå fjellturer, som er super trening også. Treningen går litt i bølger og daler, men alt hjelper nå på. Tror på variert trening, og at en kan unngå skader/belastningsskader med variert trening (styrke, løping, sykling, svømming osv) Kanskje et tips til deg som har vonde legger? Lurer på om du har du noen gode tips til hva en kan spise etter trening? Jeg trener gjerne på kvelden, og trenger bare noe lett påfyll etterpå, men sliter litt med hva som kan være lurt å spise etter en løpeøkt feks.
    Kari:)

    • Hei Kari, så koselig at du legger igjen spor 🙂 Du, jeg pleier å spise litt nøtter eller litt påleggsruller etter trening, jeg. Jeg er sjelden sulten etter trening, men prøver å få i meg litt. Hvis du har inkludert litt frukt i kostholdet, passer det fint å spise frukt rett etter trening. En smoothie er også godt etter trening. Gjerne en smoothie laget av egg, bær, litt kokosolje og vann/kokosmelk/fløte/tyrkisk yoghurt.

  2. Catrine sier:

    Inspirasjon kan jeg nok ikke gi deg. Etter min 7km-rekord har jeg ikke løpt på en stund. Har vært syk, det har vært påske, det har vært… hundrevis av gode unnskyldninger. Men nå har jeg kjøpt nye PT-timer og innsett at jeg må ta tak og organisere meg, så nå blir det 2 PT-timer i uka fra og med neste uke. Da antar jeg at spisinga kommer i orden og at jeg får til minst 1 egentrening innimellom også. Det har jo funket tidligere, så da får vi krysse fingrene for at det funker nå også. Målet er fortsatt 10 km under Oslo maraton, men det virker langt fram dit fortsatt. Klarer ikke å få til noen kontinuitet, føler jeg.

  3. haukeblikk sier:

    Spennende å lese om barfotskotestinga di. Jeg vurderer å prøve noe sånt neste gang jeg skal ha sko, bare litt skeptisk til at de slites veldig raskt, siden det er så tynn såle:-/ Skal i tillegg høre med fysio hva han mener om dette, med mitt tidligere ankelbrudd og kroniske beinhinnebetennelsen. Ellers ville jeg tipse deg om bodyrock (http://www.bodyrock.tv/). Jeg er hekta! Har trent det nå i 2,5 uke, og merker veldig forskjell, enda jeg bare har trent 2-3 ganger i uka (starte rolig vettu;) ). Det er heidundrandes herlig å gå fra 0 push-ups på strake bein, til hele 10×3 med touch toe (en push-up, deretter skal høyre arm/venstre bein klappe, deretter gjenta push-up med touch toe motsatt arm/bein). Vanvittig!!! Trening er H-E-R-L-I-G når man både kjenner fremgang, og kan ruse seg på endorfinene dagen lang 😉

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s