Jippi:)

Min kjære og jeg jogget en liten runde i går – og det gikk strålende med leggen! Det gikk også fint å jogge sammen, det er jo en historie for seg her i gården…

Leggen har fått hvile i mange dager. Jeg gikk med støttestrømper i to døgn, det hjalp veldig. Jeg har tøyet mye. Mange av dere tipset om å ise ned det ømme området. Men da jeg sto på apoteket og skulle handle litt småtterier, fulgte jeg magefølelsen og kjøpte gode, gamle tigerbalsam. Det hjalp veldig. I løpet av to dager med smøring, tøying og støttestrømper, var all murring og ømhet i leggen borte, og i går testet vi en rolig tur – på mykt underlag.

Jeg har dessverre lett for å befinne meg løpende på asfalt. Rett og slett fordi det er lettvint å løpe ut fra huset, i stedet for å kjøre til en skogsløype. Men i går kjørte vi ned til Hortens vakreste område, hvor det er en flatt, god skogssti å løpe på. I tillegg løper man lenge langs vannet, så det er jo en utrolig vakker løype. Vi løp 4,7 kilometer, og kun den siste km var på asfalt. Da var leggen god og varm, så det gikk helt strålende. Jeg kjente ikke noe murring i leggen i det hele tatt!

Hverdagslykke♥

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Løping. Bokmerk permalenken.

19 svar til Jippi:)

  1. LovelyLiller sier:

    så flott at leggen gikk ok. skulle ønske det var flere joggeløyper som ikke er asfaltert. kjenner det i knærne jeg.. ikke det at jeg er noen jogger 😉 ha en fin søndag!

  2. streber sier:

    Måtte le da jeg leste om dere på joggetur, kjenner meg noe igjen der…Vi jogger ikke da, mannen fordi han ikke vil, jeg fordi jeg ikke kan(kroppen tåler det ikke). Men jeg går trimturer, mannen vil desverre svært sjeldent bli med meg på tur mer, hvem sin feil er det? MIN! Men uansett hvor mye jeg prøver blir jeg eitrende forbanna når han år så fort at jeg må løpe for å henge med. han er lang og jeg kort, samt at hans konkuranseinnstinkt slår inn med en gang han er ute å rører seg (tidligere fotball o skikar dette)Jeg eier ikke konkuranseinnstinkt, men har en velutviklet rettferdighets sans og det er urettferdig at han skal halse fra meg slik. Stort sett bare shoppingturer vi kan ta sammen gitt… rødme..

  3. streber sier:

    beklager, glemte å rette opp skrivefeil, har et elendigg tastatur, spesielt G tasten er vanskelig å få til å virke!

  4. cecilror sier:

    Godt å høre 🙂 Gode sko og godt underlag (IKKE asfalt) gjør nok susen 🙂

  5. Ellen K sier:

    Så bra at leggene dine er blitt bedre! Det har mine også, jeg strekker og tøyer på de både foran og bak. Ser ut som at det har hjulpet! Jeg har ikke jogget enda, men gått, -og det gikk helt fint! Skal jogge en tur i morgen, er så spent! JIPPI!! 🙂
    Fin kveld til deg! 🙂

  6. Henriette sier:

    Så fint at leggen din har blitt bedre! Eg har kjøpt kompresjonssokkar med samme formål, håpa det vil hjelpe meg òg 🙂

  7. saraaasl sier:

    Så bra at leggen kommer seg! Og dersom det skulle blusse opp igjen, og du ikke har isepose, -bruk en pose med frossen grønnsaker! Mye billigere 😉

  8. Hei Sara ❤ Det blir ofte en pose frosne jordbær her i huset 😉 Hihi:)

  9. haukeblikk sier:

    Kan anbefale deg å ha to-tre par joggesko som du bytter på å bruke, fikk detta tipset av en fysio da jeg var til utredning. Det har hjulpet masse for meg. Har kronisk beinhinnebetennelse i begge leggene, og etter at jeg begynte med dette + mer mølleløping fremfor ute-løping, så har jeg faktisk kun hatt noen få tilbakefall. I tillegg hjelper Voltaren gel når det står på som værst.

    • Hei Haukeblikk! Takk 🙂 Men du, hvorfor hjelper mølleløping?

      • haukeblikk sier:

        Mølla fikk jeg beskjed om at gir en mer jevn belastning, og det er dessuten demping i mølla, kontra å løpe på grus og asfalt. Å løpe i skogen på myk grunn er vel det beste, men hvis dette ikke er et alternativ så var mølla det beste. Jeg merker selv stor forskjell. Var som deg og løp mye på grus/asfalt tidligere fordi jeg ikke gadd å kjøre til skogsløypene. Har nå slutta helt med det, og uten å være påståelig så tror jeg det nå er over 2 år siden jeg har hatt tilbakefall, hvilket må være rekord.

      • Takk for svar! Jeg har jo løpt korte løp på mølle i vinter og ikke merket noe, så det kan jammen stemme. Jeg skal snart hive meg rundt å løpe samme runde som sist, men det er betryggende å høre at jeg kan luske inn en regnværsdag 🙂

      • Takk igjen, Haukeblikk. Jeg kjenner litt lettelse jeg nå 🙂 Da kan jeg gå inn på mølla i stedet for å utsette hvis det regner 🙂

      • haukeblikk sier:

        Bare hyggelig å kunne hjelpe 🙂 Vil også anbefale deg å lytte på kroppen. Murrer det i leggen; IKKE fortsett å løp! Er sånn jeg har pådratt meg kronisk i begge leggene.

        Jeg syns dessuten varmesavle fungerer bedre enn ispose, men det er en smakssak tror jeg. Har brukt varmesalve periodevis før og under trening også. Er det jeg smører preventivt på leggene nå som jeg trener opp igjen etter ankelbruddet. Hadde første 10min på mølla på torsdag, og i dag blir det nye 10min. De herligste 10min i uka spør du meg!

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s