Hvordan går deres paleo-challenge?

Jeg har virkelig lest tipsene jeg fikk om leggen grundig. Takk for at dere er så snille -og omsorgsfulle- at dere tipset meg. Både mandag og tirsdag gikk jeg tur, og i dag skal jeg prøve å løpe igjen.

Jeg har hatt på støttestrømpe i to døgn, massert, smurt, tøyd og gått turer. Akkurat nå kjennes den ganske fin. Hvis det blir en tur etterpå, blir den nok ganske kort.

Ellers prøver jeg å være forholdsvis strikt på Paleo-challengen til Ann Kristin (blisunn.no). Jeg spiser meieriprodukter maks en gang om dagen, men spiser en forholdsvis liten mengde. Jeg bruker kun litt ost. Ellers blir det mye egg, avokado, tunfisk og lignende. Og nøtter! Litt i overkant mye nøtter, men de er iallfall usaltede. Jeg spiser litt frukt (et par stk i løpet av uka) og gulerøtter.

Jeg vet at man egentlig ikke skal ha meieriprodukter, men jeg har testet det før, og vet at jeg tåler litt – men ikke for mye. Så jeg har redusert til litt under det jeg tåler i stedet.

Men jeg saaaaavner sjokolade! 10 dager uten, jeg har skikkelig, skikkelig lyst på mørk sjokolade. Helst Green and Black’s økologiske sjokolade med 85% kakaoinnhold! Sukk!

Hvordan går det med dere andre? Jeg pynter innlegget med et par mat-MMS, da blir dere jo så glade 😉

20120419-130900.jpg

20120419-130915.jpg

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Småplukk. Bokmerk permalenken.

19 svar til Hvordan går deres paleo-challenge?

  1. Monika Kransvik sier:

    Hjelp, du er flink. 10 dager uten Green and Blacks 85 % !!! Jeg skal heller ta det til høsten. For mange festligheter i livet mitt nå. Mitt sjokolager på 2 kg har minket betraktelig etter 2 bursdager med 2 dagers mellomrom. Når det gjelder beinhinnebetennelse så har jeg funnet ut at mine føtter ikke ønsker å springe i annet enn mizuno. Jeg er flink å tøye leggen hvor problemene satt seg for to år siden. Jeg hadde 1 år tvunget løpefri og er livredd for at det skal skje igjen. Ta vare på beinhinnene dine og ta signalene på alvor!!! Lykke til 🙂

    • Jeg har hatt løpefri et halvt år, og så bare hatt korte intervaller på mølle (20 sek). Det har gått fint. Men nå som jeg skulle løpe lenger igjen, gjorde det vondt. Jeg får komme meg ut i skogen!

  2. Kristine sier:

    Du er flink, håper leggen blir bedre! 🙂 Ei venninne av meg har vert hos napprapat med beinhinnebetennelse, det kan jo kanskje være vert et forsøk? For hennes del virket det som det hadde funksjon i allefall. 🙂

    Kan du ikke lage din egen sjokolade? Da blir den i allefall sukkerfri, og helt lavkarbo:) I utgangspungtet trenger man ikke mange ingrediensene heller 🙂

  3. cecilror sier:

    IKKE løp med beinhinnebetennelse. Jeg gjorde det, og da varer det mye lenger. Kan i verste fall bli kronisk. Du må gå i stedet for å løpe. Hvile foten, ikke belaste, gå med gode joggesko, HELE tiden, og minst mulig asfalt. God bedring 🙂

  4. Henriette sier:

    Her går det veldig fint faktisk! Har berre litt problem med å finne fettkilder til middagen, men blir stadig lettare 😉 Må virkelig bruke fantasien no!

  5. -Marianne- sier:

    Ikke no challenge på meg i denne omgang, men tenkte jeg kunne dele denne med deg:
    http://www.dn.no/dnaktiv/article2377249.ece

  6. Charlotte sier:

    Neineinei! Ikke massér, sa min fysioterapeut. Det er jo en belastningsskade, muskelfibrene er revet opp og ødelagt og betente, og de blir ikke bedre av at du rubber og gnir og stresser på dem. La dem være i fred til å gro, sa fysioterapeuten. Jeg kunne strekke, og jeg kunne sitte og stryke isbiter over leggene, og jeg kunne forsiktig påføre ibuxgel, og jeg kunne få akupunktur (fordi min beinhinnebetennelse bunner i at musklene jobber skjevt, får spenninger og blir feilbelastet). Da jeg ble bedre skulle jeg trene balanseøvelser, knebøy og liknende på balansebrett for å trene opp støttemuskulatur i leggene. MEN IKKE GNIII. Av samme grunn som at man ikke skal løpe.

    Jeg kan av og til ikke dy meg for noen langsomme, dvelende strykninger med lett press nedover skinneleggen, slik jeg lærte om hodebunnsmassasje på frisørskolen. Liker å kjenne det gamle blodet presses bort og nytt, friskt strømme til. Men ellers bør altså leggene få være i fred til de har grodd 😮 God bedring!

    • Men akkurat nå er det ikke betennelse, slik som i høst. Nå er bare leggen sint og sier fra at den må behandles litt anderledes. Tror jeg, da. Skal prøve en liten tur nå som den har roet seg og se. Men jeg skal ha dette i bakhodet, Charlotte!

  7. No.15 sier:

    Hei på deg!

    Vanilla Chai er min absolutte favoritt også – av de jeg har smakt så langt. Namnam!
    Også må jeg bare si at jeg ELSKER boka di. Akkurat nå står desserten til i morgen i kjøleskapet: Gelè med jordbær, blåbær og litt sitron, og en mugge med vaniljesaus. *gledes*

    Kom det noe lavkarbo-amme-svar noen plass? 🙂

    Klem til deg.

    Lise

  8. under opplæring sier:

    humre…Jeg merker at jeg skumleser alt dette trening og løping og slikt og stopper helt opp når jeg ser matbilder du legger ut! (*Jeg??!-matvrak??!-Neiiii……?) Humre……..
    Så jeg er blandt de som synes d er meget interressant og lese om d du spiser av mat.Forbinder jo deg mest m kaker og søtsaker pga av boken din vettu 🙂
    I dag så jeg jaggu m at mitt etterlengtet nr 75 kg dukket opp på vekta,må nesten bare skryte litt av det! hihi…..Bryr meg ikke om at vekta egentlig sa 75,7…..de derre forpesta gram som vises etter vekta lukker jeg øyene for nemlig! Er 75 jeg har strebet etter i laaaang tid nå nemlig! Men så tenker jeg at jeg burde ned 3 kg til så jeg har litt og gå på i sommer?!Ikke så dumt det vel? humre….. Er d lov og spørre og din høyde og vekt?Eller er d en smule uhøflig av meg? Fnis….
    Nei nå skal jeg lure meg inn på kjøkkenet og lage meg en tallerk m eggerøre og røkt laks,enkelt,fort og gruuuuuli godt 😉 Ha en finfin helg,Cecilie!
    🙂

    • Søte, skjønne du – min vekt er veldig hemmelig 🙂 Det tok mange år før mannen min fikk vite den! Og ettersom jeg har elever som leser bloggen, har jeg bestemt meg for at den ikke skal nevnes. Jeg takler ikke det 🙂 Men jeg er 166 høy 🙂

      Oooooog: grattis! Strålende å se det tallet, det kjenner jeg meg igjen i! Heia deg, E 🙂

  9. levtil100 sier:

    jeg spiser slik til vanlig, bortsett fra at jeg tar meg et glass vin og litt hjemmelagd sjokolade når jeg ønsker, og kroppen fungerer så mye bedre på et slikt kosthold!! melke er for kalver og korn er ikke laget for menneskemager 🙂 men nå har jeg aldri vært heelt uten vin og sjokolade i 30 dager, så det må kanskje testes ut..»begynner på mandag» 😉

    • Jeg synes det er veldig vanskelig å spise helt melkefritt når man ikke må. Jeg prøver å være bevisst på å ikke spise så mye av det, men jeg er nok litt svak for meieriprodukter, ja. Jeg har nok godt av en liten sjokoladestopp, for jeg er ganske fysen akkurat nå… Ikke bra!

  10. Ann Kristin sier:

    Hold ut Cecilie! Jeg gleder meg også til å spise sjokolade igjen. Skikkelig mørk og god sjokolade til kaffen er jo det beste som finnes. MEN det kjennes også veldig godt å spise så rent som jeg gjør nå. Har aldri prøvd å kutte ut melk før, så dette måtte jo bare testes. Jeg er ved godt mot, selv om jeg gleder meg veldig til noen melkeprodukt og sjokolade igjen – de er de to tingene jeg savner mest!! Klem 🙂

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s