Løpetiden er i gang!

Nemlig! Ettersom dere blir så veldig glade hver gang jeg har løpt, må jeg jo fortelle at jeg har løpt en tur i dag. Eller jogget da, det er jo faktisk det jeg driver med.

I dag ble det 5 kilometer, en kilometer lenger enn sist. Jeg har litt vondt i legger og ankler, så jeg må ta det rolig. Men nå j…vlar har løpetiden startet!

En liten digresjon: det er pain in the but å løpe utendørs akkurat nå. Jeg må nemlig ha på godt med tøy, og jeg liker å ha få farger om gangen. I dag hadde jeg knallblå, mørkeblå, knallrosa, burgunder, grå, svart… og gul refleksvest. Himmel og hav. Sånt blir jeg helt opphengt i når jeg jogger. At klærna absolutt ikke matcher. Når jeg da lunter rolig av gårde i tillegg, gjør mitt stakkars hode helt opphengt. Men løpe, det skal jeg. Nå må bare beina holde!

Etter løpingen koste jeg meg med syrlig bærsmoothie. To egg, bringebær, blåbær og litt kokosolje. Friskt og godt etter løping 🙂

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Løping. Bokmerk permalenken.

15 svar til Løpetiden er i gang!

  1. -Marianne- sier:

    Flinka! Bruker du GPSèn når du er ute eller? Jeg skjønner at jeg må snøre på meg skoa jeg også…du drar ifra..igjen!
    Jeg har en noe endret hverdag om dagen ift.å ta grep og komme meg inn i en ny og krevende jobb. Arbeidsdagene blir lengre, mindre tid til trening og denne sirkelen må jeg bryte først som sist! Tror at jeg trenger all det overskuddet som treningen egentlig gir meg, men jeg føler meg rimelig tom når jeg kommer hjem på senettermiddagen.

    Heldigvis er ettermiddagene/kveldene lysere og muligheten for å trene øker. Jeg er ikke så glad i å være ute i mørket,,,og siden jeg jogger så sakte kan jo alle som vil ta meg igjen..jeg klarer ikke å løpe fra noen.
    Fremdeles fornøyd med skoa eller?

    • Haha, det er lett å ta meg igjen 🙂 Jeg løper med GPS, men ikke med pulsmåler. Det går uansett så sakte at den er irrelevant 😉 Håper du får organisert dagene så du får tid til trening igjen. Jeg har ikke trent de siste tøffe ukene, og det er ikke bra for meg. Jeg skal heie på deg, vet du! Hva med Sentrumsløpet, skal du løpe?

      Fremdeles fornøyd med skoa 🙂 Ikke fullt så fornøyd med beina. Kunne løpt lenger, og lengter litt etter det!

  2. Åse sier:

    Hei! Et litt irrelevant spørsmål, men det er jeg noe jeg har lurt på siden jeg var i Horten en tur i fjor sommer: Ved havna står et gammelt tegelsteinshus som er totalt overgrodd av klatrevekster. Hva er er denne bygningen for noe, evt. har vært en gang i tida? Liker arkitektur, lokalhistorie og blei bergtatt av huset, veit du noe om det?

  3. Lise sier:

    Flinka! 🙂 Har vært ute på joggetur idag jeg også 🙂 Ble ca 6 km tilsammen og jeg jogget ca 4-4,5km av de. Fornøyd med det da jeg nesten aldri har jogga noe særlig før. Trent litt intervaller på tredemølla, men ikke ute.. Før ga jeg gjerne opp etter få meter, så er framgang hvertfall 🙂

  4. Henriette sier:

    Skal prøve å komme i gang med løpetida eg òg 🙂 Skal springe holmenkollstafetten, så er jo på tide å komme i gang med litt løpetrening 😉

  5. Ellen K sier:

    Du er sikkert kjempestilig i tøyet! 😉 Alt kler den smukke, vettu! Har du forresten noen gode øvelser ved smerter i leggene?? Jeg får så lett «krampe» i leggmuskelen, fremme på yttersiden leggbeinet. Plagsomt, og veldig, veldig vondt. Hemmer jo treninga. Ellers så den smoothien utrolig god ut! Måtte lage en selv 🙂

    • Hehe, det så ikke stilig ut i går, men takk skal du ha 🙂 Vet du, det er der jeg får vondt også, og jeg synes det er vanskelig å finne gode øvelser. Jeg har en kjevle jeg ruller leggen på for å løse opp. Kramper kan gjerne forebygges ved å ta magnesiumtilskudd. Ellers er det slik at mange som spiser veldig ren mat ikke får i seg like mye natrium (som i natriumklorid/salt) som tidligere, og som kan få kramper pga det!

      • Ellen K sier:

        Tusen takk for svar! 🙂 Tja, vet ikke helt hva det er.. Er både blitt behandlet for beinhinnebetennelse og fått ortopediske såler.. Men kanskje det rett og slett kan hjelpe med tilskudd. Tusen takk for tips! Fikk spirulina i posten i dag, skal begynne med det i morgen, kanskje det kan hjelpe mot det også.. Håper det! Ha en finfin kveld 🙂

      • Håper det! Hvilke tips fikk du mot beinhinnebetennelse? Jeg har nesten ikke løpt siden august pga det, og nå som jeg har løpt to korte turer, så kjenner jeg det i leggen igjen. Det er veldig leit og frustrerende!

  6. Ellen K sier:

    Jeg fikk kiropraktorbehandling, han «reiv» opp det som var vokst sammen.. Skikkelig vondt, men det hjalp! Men frister ikke så til gjentakelse!! Så har jeg fått trykkbølge behandling, det hjalp også…en stund. Best effekt har vært langvarig fysioterapi, skal begynne på det igjen nå til uka.. Ja, veldig frustrerende når resten av kroppen og hodet har lyst å løpe!! Krysser fingre for at Spirulina virker. Har du prøvd det?

    • Jeg tar spirulina jevnlig, og har gjort det i ca 1,5 år. Ikke konsekvent hver dag, men i lange perioder Begynte med det da jeg hadde hanglet en stund, og ble raskt frisk! Spirulina holder energinivået oppe, og har iallfall virkelig styrket immunforsvaret mitt. Men skal det hjelpe på muskulatur også?

  7. Ellen K sier:

    Ja, det sies det. Blandt annet fordi det inneholder magnesium. Å drikke Farris skal visst også hjelpe fordi det inneholder salter og mineraler. Har prøvd det ut, og det hjelper på! 🙂 Ha en fin dag!

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s