Tabata-crush♥

Jeg hadde en så fantastisk treningsøkt tidligere i dag, at jeg nå ikke klarer å holde munn. Jeg MÅ blogge om dagens trening, gitt. Forøvrig er det nå mer enn 7 timer siden økta var ferdig, men jeg er fortsatt varm! Det er positivt, ettersom jeg fokuserer på gøye økter, fettforbrenning og oppstramming.

Jeg er jo en smule opphengt i tabata-intervaller om dagen. I dag gjorde jeg noe veldig gøy ut av det. Jeg løp tre tabata-intervaller på mølla, men mellom hver gjennomførte jeg en tabata med fokus på styrke. Slik ble treningen:

1: Tabata på mølle, hastighet 14.

2: Tabata med fokus på mage. Jeg festet bena i ribbevegg, lente meg bakover og førte en 10 kilos vekstskive fra side til side. Som det sved!

3: Tabata på mølle. 13 i hastighet.

4: Tabata push-ups på kne med dumbell row, 9 kg manual. Da står man i posisjon, tar en push-up og viderefører den så ved å løfte manualen. Den sved i triceps! Her sprutet svetten fra pannen, og jeg ble så stolt!

5: Tabata på mølle. 12 i hastiget.

6: Tabata med enarms kettlebellswing med 7 kg manual. Her kan jeg fortsatt øke.

Jeg måtte ta bilde. Jeg var nemlig så sliten at jeg ble blek i stedet for rød. Fantastisk!

Etter denne økta var jeg ganske utkjørt, men så happy! En helt fantastisk og litt leken økt, som bare ble til underveis. Fordi treningsmålet akkurat nå er å trene etter lysten, i stedet for å følge en fastsatt plan, som for eksempel løpe tre kvarter en dag i uke. Så er jeg jo heldig og da, som har lyst til å trene hardt 🙂

Jeg var så pumpa etterpå, at da jeg møtte svogeren min så hadde jeg ikke overskudd til å prate noe særlig. Men jeg har vært så fornøyd i hele dag, med denne økten. Litt forelsket i tabata og svette, kanskje? Hihi 🙂 ♥

Reklamer
Dette innlegget ble publisert i Trening. Bokmerk permalenken.

22 svar til Tabata-crush♥

  1. Anja Holt sier:

    Tabata er supereffektivt, jeg synes dog at det blir litt for «spennende» å utføre dette på mølle. Ser glatt for meg at jeg blir klistret i veggen bak som et insekt på en bilrute en varm sommerdag…. løpe ute, eller spinningsykkel, det er det beste for en som mangler ditt mot. 😉 Bra jobba, ser ut til å ha vært en herlig økt!

    • Hehe 🙂 Jeg skjønner mølle-problemet! Det er en stund siden jeg prøvde første gang, og da måtte jeg øve meg på å hoppe ut på sidene med hvert bein først, for å bli trygg. Nå går det strålende!

  2. HELSEKOSTEN sier:

    Herlig!
    Jeg digger å trene! Det er så deilig å kjenne at kroppen er sliten etter en god økt 🙂

    God lørdagskveld!

  3. camilla sier:

    Du er så flink. Trente også tabata intervaller i dag, men kun på elipsemaskinen, har ikke helt turd å prøve på tredemølla enda .

  4. madeleine sier:

    Fine Cecilie, Så godt å se at du koser deg på trening! Dette så kjempe gøy ut. Tror jeg må teste ut noe lignende til uka. kanskje ikke fullt så mange intervaller på mølla bare. 🙂
    Ha en fin helg og ferie. 😉

    • Hei Madeleine! Står det bra til? Det var en kjempegøy økt, helt sikkert midt i blinken for deg. Hver løpeøkt varer jo bare 4 minutter, så det klarer du lett som en plett! God helg 🙂

  5. ninabakke sier:

    Så flott treningsøkt 🙂

  6. -Marianne- sier:

    Wow! Strålende:)

  7. Tini sier:

    Takk for tilbakemelding her om dagen, ble skikkelig flau når du sa det var noe på vei til meg, du skjønner sikkert hvorfor jeg ble så flau, av og til lurer jeg på meg selv altså, skikkelig treg i «haue»;) håper virkelig du har meg unnskyldt!!! Men vet du hva? dette må jeg bare fortelle, mannen i huset har alltid ønsket seg tredemølle men jeg har holdt veldig igjen for som du sikkert har hørt så er jeg veldig langt ifra begeistret for løping, men tror du ikke jeg har gitt etter, når er mølla på plass og det fins ingen verdens unnskyldning for meg lenger! Jeg har prøvd den to ganger allerede og jeg er helt gåen etterpå, verker i brystet og det tar lang lang tid før jeg føler jeg klarer å puste skikkelig etterpå! Så nå går jeg bare å gruer meg til neste økt, for jeg vet hvor vondt det blir! Jeg prøver meg litt på desse programmene som ligger innlagte på mølla, hvor du løper og går omhverandre, hva tenker du om det, tro du det vil gi meg noen fremgang etterhvert? eller er det andre ting du tenker er bedre for meg å begynne med? Ha en flotte fastelavenssøndag ihvertfall, setter pris på deg!!!

    • Skjønner ikke hvorfor du ble flau, jeg – kanskje vi er flere som er treige i hauet 🙂

      Jeg synes det er supert å starte med gå/løpe! Både det, og å starte med å løpe så langt man orker for så å løpe 500 lenger neste gang er en fin måte å starte på 🙂

      Ha en fin dag, fine Tini ❤

  8. Tini sier:

    Tusen takk, det skal jeg prøve neste gang, veldig mye går jo på psyken også, så den må jobbes med i tillegg kjenner jeg;);) Grunnen til at jeg ble så flau var jo det med at jeg ikke trodde du hadde fått mailen jeg skrev, åsså skrev jeg enda en, tåpelige «masekoppen» meg, så når du skrev innlegget for litt siden at du ikke hadde åpnet mailen på lenge fordi du følte deg så sliten, ja, da ville jeg grine…,fikk så utrolig vondt av deg! Men men, nå er det glemt, og jeg er bare såååå glad for at du føler deg litt bedre og at det går fremover, tenker masse på deg! Nyyyt vinterferien i lange drag, høres deilig ut:):)

  9. -Marianne- sier:

    Hei Cecilie. Du satt jo virkelig standarden med den treningsøkta di:) Den virka kjempebra og ikke minst variert.
    Måtte jo selvsagt strekke meg litt jeg også for å prøve å matche deg:) I dag var jeg påmeldt en gruppetrening, «functional moves»- kjernemuskulatur styrking og før den timen rakk jeg akkurat å legge inn en tabataøkt. Som vanlig 2 i stigning- den første på 14. Neste på 15 og den siste på tadaaa 15! Hurra. Var rimelig kjørt, hadde knapp med tid og måtte joggegå mellom draga for å rekke gruppetimen.
    Har aldri løpt to drag på 15 så dette er rekord for meg. Neste mål er 3 stk.drag på 15! Kanskje det var de mandelbollene jeg har gnafsa på i hele dag som gjorde susen? Det tror jeg jammen det var:)

    • WOW! Dæven Marianne! Det er imponerende synes jeg. Du begynner jo virkelig å få fart i kroppen. Mye energi i mandler vet du – så det kan ha hatt effekt det 🙂

      • -Marianne- sier:

        Yepp, har med meg boller på jobb i dag også..klar for litt ekstra energi…trenger det tydeligvis siden jeg er på jobb nå og sitter å skriver med deg.
        P.s er forresten i kjempehumør om dagen fordi jeg har fått meg ny jobb. En krevende og artig sådan, så da trenger jeg å trene regelmessig for å øke motstandskraften og styrke både kropp, sjel og sinn:)

        Har forresten vært innom løpslabbet og fått testa hvordan løpesko jeg bør ha…fikk virkelig en aha-opplevelse der asså..de skoa jeg har sikla på vil rett og slett ødelegge meg..så nå er det å skru om og begynne å spare:) Har du sjekka om føttene dine kommer til å funke og ha godt av Nike free runner eller?

      • Hadde egentlig tenkt å ta en tur innom Løplabbet denne uka, får se om jeg rekker. Jeg kan tåle å kjøpe anddre sko, så lenge de er litt rosa eller lilla ;D

        GRATULERER med ny jobb! Superkult 🙂 Hva skal du jobbe med?

    • Tone sier:

      Fytti katta! Imponert jeg også:) Selv om jeg konkurrerer mest mot meg selv, er det morro og lese om hva andre ligger på og ha noe å strekke seg mot. Kanskje jeg klarer 14 i en runde i morra??

  10. Tilbaketråkk: God morgen:) | Fristende lavkarbo

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s