God morgen:)

Her er det ei tulle som begynner å bli klar for løpesesong! Husker dere i fjor vår, da lette jeg rundt etter løpesko til snuppa. Nå er skoene funnet fram igjen, for Mira begynner å glede seg til bar asfalt og løping. Gale ungen! Hun løp jo faktisk 1,5 kilometer da vi var og løpelekte på bane i høst.

Mor selv skal løpe i helgen. 1 økt må til, ukens fjerde treningsøkt. Foreløpig løper jeg korte distanser eller intervaller. Jeg synes det er et fint generelt mål at man kan løpe en viss distanse eller tid. For eksempel kan man ha som generelt treningsmål at man kan løpe sammenhengende 45 minutter eller 1 mil eller lignende.

Akkurat nå fokuserer jeg først og fremst på å virkelig finne fram igjen treningsgleden, og tenker ikke på det. Jeg koser meg med intervaller og fem-kilometere samt styrketrening, og trener mest etter lyst-prinsippet. Det er deilig!

Forøvrig har jeg vinterferie! Min kjære jobber, så vi skal bare være hjemme. Men Sofia og jeg skal ta et røsk på rommet hennes, noe jeg faktisk gleder meg til. Jeg er jo ikke en av disse elsker-å-pusse opp/stelle hjemme/rydde-damene, så dette har jeg virkelig mannet meg opp til. Men nå gleder jeg meg. Ikke at vi skal pusse opp, men vi skal rydde og ommøblere, kjøpe nye gardiner og kanskje male litt. Det blir et fint vinterferie-prosjekt!

Ellers er det en fantastisk ting jeg elsker med ferie: å ikke ha på vekkerklokke! Jeg står opp tidlig uansett, men det å ikke måtte sette på alarmen – det er nydelig, det!

Har noen av dere vinterferie? Hva skal dere?

Ha en nydelig lørdag, kjære lesere. Må den bringe mange glade øyeblikk♥

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Morgenprat. Bokmerk permalenken.

3 svar til God morgen:)

  1. Lissi sier:

    Ååå, som jeg gleder meg til mandag! Ok, det høres sikkert teit ut, men jeg gjør faktisk det 🙂 Og grunnen til det er faktisk at jeg da kan trene igjen! Jeg tok meg nemlig en delvis planlagt treningsfri uke denne uka. Jeg er av de som må trene regelmessig og helst på faste dager, men når ting kommer iveien og «ødelegger» for rutinene -ja da er det bedre for meg å ta en pause. Og fra torsdag fikk jeg uansett treningsforbud til over helgen av legen pga at jeg tok noen føflekker på ryggen torsdag. Så nå sitter jeg her på jobben og ser på alle andre som trener og gleder meg til mandag 😉

    I vinterferien skal jeg jobbe, men mannen har fri. Han skal dog hjelpe til på vinterferieaktiviteter (håndballskole) her hvor vi bor -og stelle hus og hjem..Håper jeg da 😉

    I morgen er det fastelaven dere 🙂 Planen min er å la barna få lage boller -all by them selves! Så fort jeg nevnte baking av boller utbrøt 11-åringen: «nei, ikke lavkarbo-boller!» He he, jeg får de ikke helt med på dette…Så de skal få lage vanlige boller og jeg skal lage mine lavkarbo-boller! Jeg merker at jeg setter mer pris på disse «kosedagene» nå enn før. Det har sikkert med at vi ikke baker så mye lenger og sparer det til de riktige anledningene.

    Ha en finfin lørdag videre 🙂

  2. Tone sier:

    Hehe, da trener jeg også etter lystprinsippet om dagen; styrketrening, intervaller og en 5-km på lørdagene. Tok min 5. i dag og satte ny pers for 5. gang. Begynte med 35 minutter, i dag: 30.40 minutter. Konkurrerer bare mot meg selv og er veldig fornøyd. Tror at intervalltreningene gjør sitt til forbedringene, både tabatta(inspirert herfra) og 8 x 1(også inspirert herfra:)) Målet er 30 minutter i løpet av våren, så jeg ligger godt an. Så tusen takk for all inspirasjon og tips, Cecilie! Og lykke til med letingen etter treningsgleden, kosetrening og trening etter lyst-prinsippet høres ut som en fornuftig plan;)
    Ps: Har du prøvd deg på chins/pull-upsutfordringen? Det går sakte framover her. Klarer å senke meg ned på nesten et halvt minutt nå, men pusher ikke altfor hardt. Målet er å klare 3-4 opp i løpet av våren.
    Treningshilsen Tone

    • Å, så koselig kommentar! Artig å lese om treningen din. WOW – du er et løpetalent i bånn! Grattis 🙂

      Du, vet du – hjelpe meg for en utfordring. Jeg skulle prøve en gang, men hadde ikke noe stol eller høy nok benk. Dermed måtte jeg klatre opp på en chins/dips-maskin hvor jeg sto med beina ut på siden, og da jeg skulle henge måtte jeg ta et lite hopp. Dermed ble jeg en pendel, og føyk rett ned igjen – mange ganger! Jeg er nok egentlig for tung til å klare dette, og jeg har litt sperre mot å prøve når det er mange tilstede. Så flink du er, Tone! Imponert, jeg 🙂

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s