Intervaller utført!

Puh!

Den utfordringen om tabata-intervaller var tung, gitt! Jeg var jo så eplekjekk og sa at Marianne og jeg skulle løpe første intervall på 15 km/t. Det gikk strålende for Marianne. Jeg klarte det jeg og, men jeg skal love dere at det egentlig var for raskt. Marianne løp de to neste intervallene på 14 km/t, der måtte jeg melde pass. Jeg hadde bare 4 minutter pause mellom hver intervall, og holdt på å stryke med da jeg startet på 14 i 2. intervall (om ikke stryke med, holdt jeg iallfall på å fyke av båndet, og måtte holde meg litt. Dermed måtte jeg skru ned tempoet).

Takk og pris hadde jeg ikke satt fartskrav på de to siste intervallene. Mine intervaller ble dermed løpt på 15 – 13,5 – 13, 1. Jeg hadde altså korte pauser mellom intervallene, men vet ikke om det egentlig hadde noe å si for farten i de to siste. Jeg er uansett fornøyd – men det var en tøff økt!

Etterpå hadde kroppen det bare nydelig. Jeg kjenner jo det – det gjør vi vel alle sammen – kroppen elsker å trene! Einar og jeg avsluttet dagen med et glass rødvin i badekaret, og det gjorde også godt!

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Løping, Trening. Bokmerk permalenken.

16 svar til Intervaller utført!

  1. Anette sier:

    Hvor lenge springer dere hver intervall? 4 minutt, pause, 4 minutt osv ? 🙂

  2. Catrine sier:

    Ble ikke Tabata, men kom meg på Cardio Express, som er en halvtimes intervalløkt på Elixia. Jeg må gi beskjed til min PT at han kjører meg for hardt på mandager, jeg er jo stokk, stiv i bena og orker ikke trene på mange dager etterpå, og det er veldig dumt, spesielt når jeg har få dager jeg kan bruke til trening fordi jeg er litt ekstra opptatt. Ser dårlig ut for 3 økter denne uka, dessverre. Er nødt til å prøve denne Tabata-greie for å få opp hastigheten litt.

  3. -Marianne- sier:

    Så utrolig bra gjennomført da:) Flinka! Man kommer ingen vei dersom man ikke tøffer seg litt vettø…og jeg er forresten SUPERGLAD for at du ikke kjørte igang 15 på alle de 3 intervalla!

    Jeg har ikke gjort noe som helst siden jeg løp på mandag og må ta meg litt i nakken i helga. Har vært 2 lange dager med akuttjobbing og hjemmebesøk og da er det ikke mer tid igjen av døgnet.
    Veldig bra det er helg nå, kjenner jeg! Ingen er supermennesker hele tiden:)
    Avslutningen av kvelden din hørtes forresten helt fortreffelig ut:)

    • -Marianne- sier:

      Hei igjen. La inn dataene fra pulsklokka i kveld og for skoy skyld så legger jeg ved registreringen fra tabataintervallen tidligere i uka.
      Stakkars hjerte! Det får virkelig kjørt seg…. Men hvis det funker så er det greit:)

      Hadde styrke de siste 20 minuttene og man ser veldig forskjell på pulsen på de to treningsformene.
      Håper det går ann å åpne linken jeg legger ved, om ikke, så er det helt greit det også:)

      http://connect.garmin.com/activity/147655166

      • Så artig å se! Jeg skal jammen løpe litt med klokke jeg også, slik at jeg får sett pulsen! Da jeg løp de tre intervallene på torsdag, brukte jeg i alt 38 minutter inkludert oppvarming. Kanskje ikke rart jeg var kjørt!

      • -Marianne- sier:

        Supert! Må bare si at jeg er veldig glad for at vi har disse løpeutfordringene nå.
        Hjelper meg veldig, hurra:)
        Må du bare få motivert familien din til å lage en morsdagskake din deg:) God helg!

    • Helt enig – ingen er supermennesker hele tiden! Det er viktig at man prøver å finne litt ro på slike dager du har hatt, synes jeg!

      • -Marianne- sier:

        Ja, prøv med klokka..alt som motiverer er bra!
        Oj, 38 min med oppvarming…det hørtes ut som hardkjør ja:) Jeg starta klokka direkte på intervallen, hadde ikke med oppvarminga på klokka. Og som man ser på den siste lille pulstoppen, så var det da jeg prøvde meg på drag nummer 4…det klarte jeg jo ikke så den er kort.
        Men som sagt tidligere så er jeg veldig glad for at du ikke la inn fartskrav på de to siste intervallene, hadde ikke klart 15 på alle nei:)

        Vi må vel kjøre samme intervall til uka eller? Forlenge utfordringa og legge ut pulsklokke dataene slik at vi ser at hjertene våre slår i takt:)

      • Du var jo flink og jogget mellom intervallene. Jeg gikk! Jeg måtte det, for å rekke å roe nok ned til å starte ny intervall. Ok, det gjør vi! Ha en skjønn dag 🙂

  4. M-A sier:

    Herlig jobba 🙂 Jeg hadde en intervallk sekvens etter styrkeøkta mi i dag, 6 drag, 30 sek på 30 sek av, 1 % stigning og 16 km/t. De korte beina mine går som stikker, men herlig etterpå;)

  5. fjompenissen sier:

    Bra jobbet.. Kunne ønske jeg var motivert til å være like flink

  6. Tom sier:

    Et lite tips! Ha stigning på mølla… ca 5% eller noe, så slipper du å løpe så jævla fort! 😛

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s