Jeg tar utfordringen. Gjør du?

Marianne har utfordret meg – igjen! Gode Marianne ❤

Denne gangen skal vi jogge 5 kilometer OG legge til TO tabata-intervaller. Intervallene skal gjennomføres på stigning 2 på tredemølla og hastighet 13. Tabata-intervall er 20 sekunders full fres, 10 sekunders pause – i alt 8 ganger. For deg med smarttelefon kan du laste ned appen GYMBOSS, som hjelper deg å holde styr på det hele 😉

Jeg kommer til å jogge rolig før jeg løper en intervall, går rolig i 5-10 minutter og kjører siste intervall.

Vi skal løpe innen utgangen av helgen. Blir du med?

PS: Tabata er tøft, men effektivt. Tenk på det som en fettforbrenningsknapp! Da orker iallfall jeg litt til!

Reklamer
Dette innlegget ble publisert i Løping. Bokmerk permalenken.

8 svar til Jeg tar utfordringen. Gjør du?

  1. Eia sier:

    Høres knallbra ut:) kjører nesten samme opplegget, bare at jeg går (7km/t) der du skal jogge…enn så lenge iallefall. Merker forbedring fra gang til gang, og øker stadig opp sekundene jeg løper, i går ble det 4 x 20 + 4 x 30 sekunder den siste runden:)) hærlig! Lykke til og god helg!

    Eiaklem

  2. Tone sier:

    5 km utfordringen er kjempeflott! Er jo med på den, jeg:) Skal løpe min tredje 5 km i morra. Persa med over 1 minutt fra 1. til 2. gang. Prøver å få til litt intervalltreninger innimellom. Og tabata-intervaller høres spennende ut, det må jeg prøve. Men har veldig lyst til å komme med en utfordring til deg/dere. Jeg har skjønt at du liker styrketrening også. Hva med denne utfordringen http://fitnessbloggen.no/pullups-12-uker-program/ ? For min del må jeg begynne pent, for dette gjør vondt.

    • Hjelp og hjelp. Også jeg som er så tung i sassen! Jeg skal prøve å henge der og se hvordan det går iallfall 😉 HJELP!

      • Tone sier:

        Hehe, er ikke akkurat noen lettvekter i sassen, jeg heller;) Jeg har ikke prøvd å løfte meg opp enda, har nok med å prøve bare å holde igjen så godt jeg kan på veien ned. Det som er greit er at NED kommer man jo alltids:o. Og så merker jeg øvelsen mange steder i overkroppen etterpå. Litt deilig:)
        Ps: Jeg tar chins i steden for pull-ups, dvs hendene mot meg. Synes det er enklere. Kanskje avansere etter hvert?

  3. -Marianne- sier:

    Strålende, strålende! Driver å laster ned Gymboss nå og gleder meg til å sjekke ut det.
    Idag eller imorra blir det mølle og jeg tenker jeg melder tilbake på denne posten når jeg har kommet meg gjennom:) Lykke til folkens!

  4. -Marianne- sier:

    Oki, da var økta på treningsstudioet over. Puhhh!
    Jeg var på mølla i 5,5 km (ikke medregnet oppvarming) og det forløp seg slik:
    1 km jogg- 1 tabata økt med stigning på 2/fart 13- 1 km jogg- tabataøkt nr.2 og på de to siste draga hadde jeg 14 i fart.- jogg igjen til jeg var på 5,5 km.
    Husker ikke i skrivende stund hvor mange minutter jeg var på mølla, men det har jeg på klokka. Kanskje 40min? Usikker.

    Den første tabataen gikk forholdsvis easy. Den neste var supertung til jeg var ca halvveis, så fikk jeg plutselig litt mer energi…kan jo være at jeg be inspirert av at målet var velding nær da:)

    Da er jeg klar for neste utfordring…din tur denne gang Cecilie:)

  5. -Marianne- sier:

    Leste gjennom hva jeg skrev og vil bare presisere at stigningen på 2 ligger konstant, både under jogging og under intervallet. Jeg har blitt anbefalt å ikke løpe på 0 stigning pga at det skal visstnok være bedre for bein og legger å ha det på 2 eller mer. Det er sikkert for at jeg er såpass tung i steget og ikke faller inn under kategorien «Gaselle» 🙂 Sånn er det bare.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s