Hormonella har vært på besøk igjen…

For to små timer siden dro Hormonella på trening. Hormonella ville ikke trene. Hun ville heller ligge på sofaen under teppet eller under dyna i senga. Hun ville iallfall være i fred. Veldig, veldig i fred.

Hun var veldig, veldig amper. Jeg vet ikke helt hva som gjorde at jeg faktisk fikk med meg Hormonella på trening. Men vi kom oss iallfall av gårde, mitt alter ego og jeg. Med tung ræv klatret vi opp på tredemølla og luntet i vei. Jeg skjønte straks at jeg måtte gjøre det hele litt mer artig for oss, og bestemte meg for å jogge rolig i 30 minutter for deretter å avslutte med en spurtintervall (tabata).

Mens vi løp der, tenkte vi på Hormonella på tredemølla. Og vet dere hva? Det ble bedre. Mitt alter ego ble svettet bort, og nå er kroppen bare lykkelig og fornøyd.

Hvis noen lurer på hvem denne Hormonella, også kjent som Hormonella de Ville, er- så er det meg når jeg har gått for lenge uten å ta omega 3. Hvis du bor sammen med en kvinne eller er en selv som av og til blir litt i overkant amper, anbefaler jeg dere å lese litt om henne i innlegget over 🙂

Reklamer
Dette innlegget ble publisert i Generell helse, Løping. Bokmerk permalenken.

13 svar til Hormonella har vært på besøk igjen…

  1. -Marianne- sier:

    Hehehe, Hormonella er favoritten min….ikke fordi jeg kjenner meg igjen selvsagt hmmm…:)

    Dere var jo kjempeflinke som kom dere avgårde på mølla, ting blir ofte litt bedre etterpå:)

    Jeg har også vært en rask tur på mølle idag. I helga kapitulerte jeg etter å ha sett langtidsvarselet her i Trondheim. 10 minus, speilholke og you name it! Vips, medlem av ett treningsstudio med bindingstiden som jeg virkelig ikke liker. Skal virkelig prøve å unngå å være støttemedlem dette året!
    Uansett, bestemte meg for å være på mølla i 5 km, og det endte opp med at jeg jogga i 1 km, tok tabata intervaller i 2 km, 1 km jogging igjen og den siste km.var tabata intervall. Har ikke prøvd tabata før så jeg huska ikke helt sekundene. Jeg løp 30 sekunder og pause i 10 sekunder og kom helt ut av tellinga derfor så jeg på kilometerne istedet. Ser i etterkant at det skulle være 20 sek, men det kan da ikke være så nøye.eller? Pulsen lå tett opp mot max,så det funka bra.

    Skal prøve å få meldt meg på en time for oppsett av styrkeprogram, det gleder jeg meg til!
    Hurra for oss:)

    • Heia deg, Marianne! Hvordan du klarer å løpe videre etter tabata-intervaller er et mysterium og jeg er superimponert! Det er så masse gøy å gjøre på et treningssenter (styrketrening :)) så det kommer til å gå fint! Takk for all pepping, frøken 🙂

      • -Marianne- sier:

        Thanks sweetie!
        Grunnen til at jeg klarte å jogge videre er kanskje at jeg ikke tok hart nok i..?men på den andre siden så lå jeg på 95-98% av maxpuls og fikk ikke melkesyre. Vet ikke jeg asså, men jeg er ihvertfall fornøyd med å ha kjørt første tabata.
        Hadde stigning på 2% pga at det er visstnok bra for beina mine, siden jeg er «så tung i steget» og hadde på 11 på tempoet. Må vel prøve 12 neste gang da…slik at jeg ikke klarer å løpe videre. Hva slags tempo ligger du på? 15?:)

      • Det er vel neppe meningen å ligge over makspuls 🙂 Du, det er jo lenge siden jeg har gjort dette, og jeg er jo som alltid redd for å pushe meg selv for hardt 😉 Jeg lå på 13 i går, har vært oppi 16,5 før. Det er bare å innrømme at jeg ganske rett etter at jeg var ferdig innrømte for meg selv at jeg kunne løpt raskere. Det får bli neste gang 🙂 Kanskje jeg får sette på en liten stigning? Da kan jo ikke tempoet sammenlignes helt, da?

      • -Marianne- sier:

        Skal ikke være dårligere enn deg 🙂 så neste gang blir det speed på 13 og fremdeles 2 i stigning. 20 sek/10 sek x 8 ganger? 2 repetisjoner?

      • Er det en utfordring? Jeg tar den 😉 Deal!

      • -Marianne- sier:

        Supert! Innen uka er omme:)

  2. Hormonella de Ville – fantastisk navn 😀 Jeg er ikke amper når Homonella er på besøk, men av og til MÅ jeg ha noen raske karbs. Juksesukker fungerer ikke. Det ble et par kjeks med fyll i går kveld. De lå på et fat og ropte på meg.. Jeg bruker forresten progesteronkrem – setter meg ned og skriver om det på bloggen min nå 🙂

  3. Her er litt info om progesteronkrem. Spør gjerne hvis noe er uklart. Oppretting av hormonbalansen vil gi individuelle resultater. http://sirislchf.blogspot.com/2012/02/progesteronkrem.html

  4. Lissi sier:

    Vet du hvorfor omega 3 fungerer så bra for å holde hormonella de Ville unna? Jeg har jo lest disse innleggene om «hun» før og optimistisk gikk jeg til innkjøp av omega 3 og spirulina, D-vitaminer (alt fra Iherb -de du har linket til tidligere) i.o.m at jeg og hormonella de Ville er ganske like 😉 Men trur du det hjelper hos meg? Neida -jeg er like hormonell uansett jeg… Men så har jeg jo skrevet i en kommentar her på bloggen tidligere at slike «piller» på en måte har motsatt effekt på meg.. Spesielt spirulina som jeg har forstått flere ikke kan ta sent på kvelden.. Men jeg? Jeg kan ta de 22.30 og snorksove kl 23 😉

    D-vitaminene er jeg veldig fornøyd med da 🙂 Her er alt av vinterdepresjoner blåst bort i år 🙂

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s