Mettende smoothie

I perioder er barn ekstra sultne. Det kan skyldes at de spiser feil, eller at de vokser. Jeg synes det er viktig at barn som vokser får godt med energi. Tenk at vi gir mager mat til barn i vekst og utvikling!

Noen ganger når jentene er ekstra sultne, får de pålegg og ost. Andre ganger blir det smoothie. Yoghurt, fløte, kokosolje, ulike bær og banan. -Sånn, tenker jeg da. -NÅ må dere da bli mette? Og det blir de, stort sett.

Ofte blir jeg ikke særlig mett av smoothie. I morgen skal jeg imidlertid teste smoothie før morgenkaffen! Så får vi se hvor mett jeg blir. Rapporterer til dere i morgen!

20120118-191413.jpg

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Småplukk. Bokmerk permalenken.

15 svar til Mettende smoothie

  1. fru holt sier:

    Tips: Hiv oppi en neve hakkede nøtter i tillegg….da kan hende den metter litt mer. Takk for en fin blogg, forresten- Selv om jeg ikke er tilhenger av lavkarbo, egentlig, titter jeg stadig innom:) (Jeg er mer på redusert karbo…hehe)

  2. bente sier:

    I tillegg til valnøtter har jeg et par ss. med cottage cheese i, da pleier jeg bli mett 🙂

  3. Gry sier:

    Eller ha i nok fett, det pleier også å hjelpe 🙂

  4. Jeg pleier å lage «mandelmel» ved å putte en liten håndfull mandler i en kaffekvern. (Bruker bare en sånn liten billig Phillips kvern til dette bruket) Jeg gjør det samme med havregryn. Da blir det en liten frokost i smoothien.

  5. LovelyLiller sier:

    jeg bruker alltid å tilsette fett i form av olje og nøtter,samt havregryn for å gjøre den mettende 🙂

  6. under opplæring sier:

    ett par spisekjeer avokado gjør den fyldig og god synes jeg :))) Men har tillgode og bli mett av en smoothie jeg også! Skjønner ikke at det går ann jeg asså,men så har jeg go` appetitt også da ;)) fnis…

  7. viola sier:

    Namme!! (Jeg bare VISSTE det var noe jeg hadde lyst på..!)

    Og nå gikk jeg rett til kjøkkenet og laget meg en gedigen smoothie!! :))

    Gleder meg til du kommer med oppskriften..! 🙂

    Ha det fint!

  8. Lene sier:

    Og det var fristende. Måtte ut på butikken for å kjøpe yoghurt. Sitter nå med en deilig bringebærsmoothie. NAM!!

  9. Elin sier:

    Sunt fett er alltid med i mine smoothies. En smoothie om dagen holder oss friske 😀

  10. Heidi Garvik sier:

    En eggeplomme gjør også godt, metter uten å sette smak, men gir myk konsistens. Herlige omega3 og massemasse vitaminer og mineraler. http://www.xn--nringsinnhold-3fb.no/egg-eggeplomme-r%C3%A5.html Eller hampfrø, dersom du liker den nøtteaktige ettersmaken.

  11. anna sier:

    Jeg pleier å lage smoothie av mandelmelk. Du lager mandelmelk selv med å legge mandler i bløt over natten før du kjører dem i smoothie sammen med vann. Skill melken og mandelmassen i en nøttepose eller en sil og vips har du mandelmelk. Så kan du ha oppi det du måtte begjære. De gangene jeg ikke er på streng lavkarbo bruker jeg rismelk, det går i mitt kosthold. Har man oppi olje og proteinpulver blir det et helt måltid ut av det. Kremfløte er også fint å bruke.

  12. Har du 1-3 rå egg oppi så blir du mett 😉 jeg bruker bær, tyrkisk yoghurt, cocosa og litt linfør 😀 skam godt og veldig mettende. Avokado og lime smoothie er også digg og mettende 😉

  13. Her kom det mange gode tips! Jeg pleide tidligere å ha egg oppi jentenes smoothie også, men det har jeg glemt. Nøtter og frø tør jeg ikke putte oppi deres smoothie, men det er gode tips. Takk!

  14. Kristin sier:

    hei!!- tror du jeg kan bruke matyogurt i smoothien?

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s