God morgen

God morgen!

Jeg bare lurer på hvordan det går med løpingen? Har alle 14 vært ute på sin første løpetur? Jeg har tenkt meg ut på min andre løpetur i dag. Jeg pønsker på å sette i gang med en av mine favoritter: 2×8 intervall!

2×8 handler om å få slike trege røver som min til å komme opp i fart. Etter litt oppvarming starter intervalløkta. Da skal du løpe det du orker i to minutter, for deretter å ha pause (rolig jogg/rask gange) i 1-2 minutter. Du skal ha 8 arbeidsøkter! Det er tungt, men effektivt.

Noen som skal løpe i dag?

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Løping. Bokmerk permalenken.

30 svar til God morgen

  1. M-A sier:

    Jeg skal trene styrke, og avslutte med kortintervaller og litt løping! 30 sek på og 30 sek pause 6 stk, da får en skikkelig fart, det er gøy men slitsomt 🙂 Om jeg kjører dette uten styrke delen først tar jeg gjerne 10-15 stk, anbefales å prøve!

  2. jeanette sier:

    Spennende. I dag skal jeg på noe som heter cardi energy på elixia. Jeg hadde min først runde på mølla i går etter jogge pause i nesten 2 mnd. Løp 5km på under 30 min. Super førnøyd med det egetlig. Kroppen var litt tung i begynnelsen, men kom seg fort. Herlig å være i gange igjen. Masse lykke til i dag, intervall trening er kjeme efektiv trening og unna gjordt på kort tid!

  3. -Marianne- sier:

    Joda, var ute igår kveld. Trudde jeg skulle dø, ikke pga jogginga men fordi det var utrolig glatt. Inkludert ett fall lå jeg på rundt 35 min, skal sjekke på garminen i kveld. Stabla meg videre og jogga tilsammen 7 km og er fornøyd med å ikke ha brukket noen bein på veien:). Intervall er effektivt, jeg skal prøve å få til en 4×4 køller av uken dersom været tillater det. Har en bakke i nærheten så det er praktisk.

  4. Så flinke dere er – målet mitt er sentrumsløpet under timen. Det har jeg ikke klart før. Skal teste intervall jeg, også. Løp 15 minutter før pilates mandag – 2 km. Trenger nok mye intervall trening. Ingen trenger å være flaue over tiden når jeg er med som dere skjønner. Jeg er i allefall i gang:)

  5. Uff, for et spørsmål sånn tidlig på morgenen… 😥
    Jeg sitter her og tenker at jeg har tid til å dra på treninga for første gang i år. Planen er å holde medium tempo en halv time på ellipsemaskinen. Med litt flaks har de satt på bastuen, og dét er jo fristende!

    • Wenche sier:

      Økta unnagjort, va skikkelig tøft!! Hadde lyst å gi meg på 5 intervallen, men beit tennene sammen. Deilig etterpå da:)) Savner en treningskompis som kan være med å «pushe» når det butter i mot. Så om noen i Trondheim har lyst til å løpe litt, men mangler noen å løpe med, ta kontakt.:)

      • Gud, så flink du var! Jeg driver og manner meg opp 😉 Marianne bor i Trondheim, ser du kommentaren Marianne?

      • -Marianne- sier:

        Hei Wenche. Som Cecilie forteller så holder jeg til i Trondheim. Hvor bor du i byen da? Jeg bor like ved Gløshaugen/Dødens dal og skal prøve å kjøre både intervall og jogging ute iløpet av våren. Det kunne jo vært artig å møtes og se om vi klarer å motivere hverandre litt..må bare advare deg at dersom du er en «kjappjogger» så vil du nok få lite drahjelp fra meg…er noget tung i steget:) Sikkert lurt å dele e-mail adresser og fortsette der:)
        Hilsen Marianne

    • Kom du deg av gårde? Like greit å komme i gang først som sist 😀 badstu er nydelig. Vi skal på Farris Bad i helgen, skal bosette meg i badstuen!

  6. MaritBE sier:

    Jeg skulle gjerne vært ute å løpt, men har influensa, så må nok vente til den blir bedre :/

  7. Wenche sier:

    Hei:)) Sitter i treningstøyet og venter på at den værste snøføyka ska gi seg….skal varme opp og deretter ta intervaller.Skal prøve 8×2, det har jeg ikke gjort før 🙂 skal teste ut 5 km og tid på mølla i morgen. Var ute 6-7 km forrige dag, men må innrømme jeg hadde litt «drahjelp» i min treningskompis på 4 bein:)) Kjekt å ha litt push fra deg her inne, tusen takk:))
    Ha en strålende dag videre 🙂

  8. LovelyLiller sier:

    har treningsfri på 5. dagen :/

  9. camilla sier:

    tenkte å trene intervaller i dag jeg også, men om det blir på tredemølla eller elipsemaskinen har jeg ikke helt bestemt meg for enda, også blir det en liten styrke økt etterpå.

  10. ennah sier:

    Jeg var ute i snøværet på mandag, men vet ikke hvor langt det ble, og tok heller ikke tiden! Måtte ta en annen rute enn den vanlige p.g.a. snøen! Prøver igjen i dag med måling av km og tid!

  11. ennah sier:

    Det ble 6 km på 44 min på isete sykkelvei! Kan vel nesten bare kalles rask gange!

  12. Catrine sier:

    Hadde styrke-økt på mandag og er fortsatt stiv og støl. Dessverre setter stølheten seg i nakke så i går var jeg skikkelig dårlig. Har murring i hodet i dag også, så jeg frykter for den løpe-økta. Pleier jo ofte å få vondt i hodet av løping uansett, så hvis jeg da starter med hodepine vet jeg ikke hva som skjer. Men kanskje kommer jeg meg på en gåtur på mølla for å få ut litt stivet av kroppen. Var det før lørdag, eller innen utgangen av lørdag målet var? Har lørdag formiddag som backup-løsning 🙂

    • Uff, får helt vondt av deg med nakke/skuldre. Har du prøvd refleksolog, Catrine? På meg fungerer det så godt på muskulatur. Det er i løpet av morgendagen 🙂 Men du kan slenge deg med når du kan!

  13. Ann-Dorte sier:

    Jeg var ude i mandags for at løbe en 3 km-test. Det «krævede» min løbe-træner for at han kunne lægge program for mig – med opvarmning og afjog blev det til 7½ km – fantastisk at være i gang igen!! – også selvom jeg ikke har været afsted siden, MEEEN fra på mandag, så går det løs igen – Me like 😀
    Jeg synes det er hårdere at komme i gang med styrketræningen – mine arme er SÅÅÅ svage!! 😦 Men jeg har fået lovning på at det nok skal blive bedre og at jeg kan mærke en hurtig forbedring!! 🙂

  14. Catrine sier:

    Det ble løpetur på meg på lørdag. Den første på… uff, er det 6 uker? Holdt ut i 25 min og det blir dessverre bare så vidt 3,2 km eller noe. Jeg måler i minutter og vet at jeg må klare å holde ut i halvannen time skal det være noe vits for meg å løpe mila under Oslo Maraton. Jeg har fått tips om å løpe på framfoten, at det skal være bedre for nakke. Vi (tidligere…) tunge har en tendens til å løpe som vi går, med å klaske hælen i bakken først og det er ikke noe bra. Fikk tips om å løpe noen minutter på sokkelesten for å venne seg til å løpe framoverlent og på framfoten og det funket bra. Når jeg løper framover slik, merker jeg at jeg må jogge fortere også, så nå er jeg på hastighet 8 på mølla og ikke bare 7 eller 7,5 som jeg har vært før. Men skuldrene sa i fra etter 23 min, men klarte altså 25. Så da er jeg i gang. Og i går ble det skitur også, og i dag har jeg allerede hatt PT-time, så nå er denne uka i gang også! Veldig klar for mer løpsmotivasjon, jeg må øke utholdenheten min, og bruker ditt tips om hele tiden å løpe litt lenger enn forige gang som en god regel! Så neste gang blir det 30 minutter… og så forsøker jeg å øke med 5 min hver gang! Så får vi ta hastigheten når jeg har kommet opp i en time? 🙂

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s