Dagens trening og bildebevis

God kveld 🙂

Aller først; bildebevis:

Jeg ELSKER Sofias ansiktsuttrykk på dette bildet. Og lille Mira, som titter ned for å se om storesøster klarer det. Og det gjorde hun! 110 kilo, rett opp fra bakken. Mange av dere så kanskje ikke for dere denne løfteteknikken?

Jeg kom meg på trening i dag 🙂 Da ble det hele to økter denne uka. Nå skal det bare gå framover! I dag trente jeg styrke. Jeg valgte store muskelgrupper samt mage, jeg synes det fungerer godt i starten av en periode. Jeg trente knebøy, brystpress, rack chins og to mageøvelser. De gode nyhetene er at jeg ikke er spesielt svakere nå enn tidligere 🙂 I tillegg rodde jeg litt på maskin og gikk 15 min på stigning 10-15 på mølla. Sistnevnte var kanskje ikke så imponerende, men det er første gang jeg har vært på mølla på lenge på grunn av leggen, så jeg måtte teste den litt. Den var helt fin! Uææææ, kanskje jeg plutselig løper igjen!!

Takk for alle kommentarene på helgens refleksjoner. Jeg oppfordrer alle til å lese hva mine kloke lesere skriver!

Og bare så det er sagt: Etter nesten 3 år på lavkarbo, er dette den første lange perioden med lite trening. Jeg har trent to ganger i uka i snitt i høst, men det er for lite for meg. Jeg fungerer best når jeg trener jevnlig. Da reguleres apetitten godt, jeg småspiser ikke, jeg har det bedre mentalt. Jeg TRENGER å trene.

Refleksjonene omhandler at det er viktig at de foregående setningene ikke brukes som en unnskyldning for å skli ut når jeg ikke får trent. Det handler også om at til syvende og sist er det ikke viktig å finne ut hvorfor jeg ikke har trent så mye som jeg trives med. Det eneste viktige, er å endre det.

Noen av dere kommenterte ordvalget i tittelen på forrige innlegg – hvordan lykkes hele tiden. Det er kraftig inspirert av Øyvind Hammers motivasjonsforedrag og var et bevisst valg av ord. Ja, noen ganger kommer livet i veien for trening. Men det kommer ikke så ofte i veien at jeg ikke kan føle at jeg lykkes hele tiden 😉

Ha en strålende søndagskveld! Jeg retter stiler til våre unge håpefulle, og koser meg med det.

C♥

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Trening. Bokmerk permalenken.

8 svar til Dagens trening og bildebevis

  1. Lissi sier:

    Så flink du var som kom deg på trening 🙂 Jeg begynte kl 06 på jobb idag og har store ambisjoner om å trene styrke rett etter jobb kl 14. Skjer jo ingenting mellom kl 14 og ca 16 da barn skal hentes på SFO og bhg, men stort sett forter jeg meg allikevel hjem og slapper av litt istedet.. Men ikke idag 😉

    Jeg kom meg forresten gjennom dagen igår uten en eneste bar!! Tenkte over det du skrev i svar kommentar til meg under innlegget om selvsabotasje: «Bedre nå enn senere».. Det fikk meg til å ville kutte ut disse barene tidligere enn planlagt! Jeg er heldigvis veldig sterk når jeg bestemmer meg for noe -så trur det skal gå bra 🙂 Verre er det at det jeg bestilte utallige med Atkins esker fra Iherb forrige uke.. Endelig hadde de barene inne, så jeg klinte til jeg vettu..Trur det er 7 forskjellige esker på vei jeg.. Hehe.. Men det får være lørdagsgodis utover 🙂 Og igår kom jeg over en blogg hvor de hadde brukt atkinsbar i hjemmelaget fløteis og.. Så noen går nok med til det og nå som jeg får så mye….

    Ha en flott dag 🙂

    • Lissi sier:

      Glemte å kommentere bildet 🙂 Morsomt å se, herlig uttrykk på jenta di 🙂

    • 7 esker! Hehe, det kan bli en utfordring 🙂 Det klarer du!

      Jeg har alltid pleid å dra på trening kl 14 to ganger i uka. Synes det er helt supert å trene da. Følelsen av å ha gjort mye før ettermiddagen starter, stille og rolig på studio. Det er verdens beste tidspunkt å trene på! Kos deg på trening, Lissi 🙂

  2. -m- sier:

    Hiver meg på dagens treningsoppdatering…fikk ikke løpt intevall igår slik jeg skrøt av at jeg skulle gjøre, derfor smatt jeg i treningsklærne umiddelbart idag tidlig. Brukte min nye gps-puls klokke for første gang på intervalltrening..og det var det kuleste asså! Like før jeg må dele løypa på facebook..hehe, for å få litt skryt.:)
    Det å se høyden, farta og ruta etterpå var knallartig! Fulgte med på tempo/hastigheten på intervalldraga på klokka og ser jo at jeg tidligere bare har «loffa» oppover…og vært mest opptatt av pulsen. Det er ikkeno`vits for meg..fordi min puls spretter opp nesten i maxpuls umiddelbart. I stedet fulgte jeg med på tempoet..og prøvde å passe på at det ikke sank ned i gåtempo…og vips…det første..andre ..tredje og fjerde 4 min. draget var over før jeg fikk sukk for meg.. Artig og på toppen av det hele er været heeelt fantastisk i Tr.heim idag! Jeg er så glad:) Lykke til med din trening i dag Cecilie og alle dere andre også!

  3. to ganger i uka er jo mye bedre enn null ganger i uka 😀

  4. Yasi sier:

    Synes du er veldig flink jeg 🙂

  5. Marte sier:

    Tusen takk for masse flott trenings inspirasjon! Mye takket være deg har jeg fått skikkelig innføring i styrketrening i dag! Håper på å få til noen timer for meg selv hver uke, å jeg er SÅ klar! :):)

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s