Go nuts!

Pekannøtter… min absolutte favoritt! De er et must når jeg spiser gresk yoghurt med bringebær!Paranøtter, eller Brazil nuts som de heter i USA. En god kilde til magnesium. Jeg har alltid en pose stående på jobb, og tar en håndfull hvis jeg trenger et mellommåltid. Gresskarkjerner… Bruker disse i vennlige knekkebrød, og disse er selvfølgelig gode i musli. Salte macadamianøtter… Mmmm 🙂 Brukes av og til i cookies. Nydelig! Salte, ristede mandler. Trenger jeg si mer? Nam!

PS: Klikk på bildene for å gå rett til nettsiden!

Felles for disse posene er at de er kjøpt til en rimeligere penge på iherb. Posene koster fra ca. 6-9 dollar, og inneholder fra 250 til 450 gram. Det er en god del rimeligere enn her hjemme, og med den billige frakten så synes jeg det er verdt det. Utvalget er selvfølgelig mye større enn dette, men disse nøttene og frøene pleier jeg å ha her hjemme.

Hvis du ikke har handlet på iherb før, får du 5 dollar i rabatt ved å bruke min kode, CEC253. Frakt koster fra 4 dollar.

Reklamer
Dette innlegget ble publisert i iherb. Bokmerk permalenken.

13 svar til Go nuts!

  1. Henriette sier:

    Eg har hatt intoleranse mot nøtter så lenge eg kan huske, men no har lavkarboen «helbreda» meg , og eg kan ete nøtter igjen! Det er så fantastisk godt 😀

  2. -m- sier:

    Nøtter er altfor godt og når det gjelder nøtter har jeg tydeligvis ikke evnen til å begrense meg,,,klarer ikke å holde neven unna posen, selvom jeg legger de veeldig langt bak i skapet. Håpløst tilfelle. Vet nesten ikke om jeg tør å bestille jeg asså…da må jeg bestemme meg for hva jeg skal lage av de, og lage det med en gang, for har jeg dem i skapet spiser jeg til det er tomt…

  3. myfunnydays sier:

    Takk for tipsene… Jeg sliter litt med å bestille matvarer fra iherb, da jeg syns det er vanskelig å lese de amerikanske næringsinnholdetikettene. Og siden f.eks linfrø inneholder alt fra 0 til 34 karber (som jeg har sett i norske butikker) så er jeg litt skeptisk… Kan jeg be om et lynkurs? 😉

    • Lynkurs: På iherb er det oppgitt per servings. Hvis vi tar pekannøtter som eksempel, så står det Serving size 28 gram. Enkel hoderegning gjør at vi da må gange med tre (og egentlig plusse på litt) for å få fram tall slik vi forstår de på norsk.
      Per serving inneholder pekannøtter 5 gram karber. Dvs at de inneholder over 15 gram karber per 100 gram. MEN fiber er ikke trukket fra dette tallet på amerikanske ingredienslister, det er det her hjemme. Pekannøttene inneholder 2 gram fiber per 28 gram. Dermed er det reelle tallet vi skal gange med 3 karber per 28 gram.
      Når vi da ganger med 3, får vi at pekannøttene inneholder 9 karber per 100 gram ( og så, fordi vi har jukset ved å gange med tre, legger vi på halvparten av tallet). Pekannøttene inneholder ca 10,5 gram karber per 100 gram.
      Ble det forståelig forklart?

  4. jeg ELSKER nøtter! bruker i kaker og snacs 😀

  5. Torill Dahle sier:

    Akkurat paranøtter er full av selen, ikke magnesium. 🙂

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s