Det svir, det svir, tiddelibom

Hurra 🙂

Hanne og jeg har endelig trent sammen igjen! Det er så enormt lenge siden. Jeg sliter bittelitt med treningsmotivasjonen og spurte pent om vi kunne skravle i stedet for å trene. -Nei, var det kontante svaret. Takk og pris!

Vi trente beinpress, rack chins (se bildet), skuldre, triceps og mage. Tuuuuungt. Men deilig! Hanne klarer ikke helt å legge fra seg PT’en i seg, men godt er det. Jeg gjør stort sett som hun sier. Og så prøver jeg å pushe henne litt ekstra 🙂 Eller hva, Hanne?

Kroppen hadde iallfall strålende godt av det. Jeg trente styrke overkropp på søndag også. Men ettersom jeg fortsatt hviler beinet, føles det nesten som om jeg ikke trener. Derfor er det ekstra deilig at muskulaturen får svi!

Ikke det mest flatterende bildet, men det byr jeg på!

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Trening. Bokmerk permalenken.

31 svar til Det svir, det svir, tiddelibom

  1. polliani sier:

    inspo til tusen det her 🙂

  2. Kjekt å ha noen å trene sammen med når motivasjonen har tatt høstferie 😀

  3. Elin I. sier:

    Jeg synes du er sporty, Cecilie! 🙂

  4. Christine sier:

    Å du er heldig som har treningspartner. Kjenner stor forskjell på å trene alene og om man er 2. Kunne bare ønske jeg fikk til flere styrkeøkter jeg. :-). Vil bygge muskler 😉

  5. Jane sier:

    Arh men se lige de armmuskler dér? Dem kunne jeg godt være lidt misundelig på… 🙂

  6. Elisabeth sier:

    Syns bildet var veldig flott, jeg:) Du ser sterk og veltrent ut.
    Ville bare si at jeg lagde dine fudge i går kveld, med påfølgende sukk og stønn fra alle 3 i familien. Hadde nemlig i litt yaconsirup (tror du har nevnt det selv også) og de ble tidenes beste. Helt rå på smak, og fargen ble også med karamell. Så nå er det en ladning i fryseren igjen. Min 15-åring har bestemt seg for å prøve dette som godteri nå, i stedenfor sjokolade til helga:)

    • Hvis 15-åringen i tillegg dypper de i sjokolade, så er det jo rent snop 🙂 Ja, jeg prøvde å lage en oppskrift med agave-nektar først, da jeg prøvde meg fram. Men agavenektar er ikke lavkarbo, og yaconsirup er foreløpig ikke egentlig tillatt i Norge, derfor kuttet jeg det ut. Det hender jeg legger ut oppskrifter på bloggen med de ingrediensene, men ikke i boka! Starter du på kurs til mandag?

  7. myfunnydays sier:

    Hurra for styrketrening 😀 Jeg hadde full pakke i går, jeg også 🙂 Kjenner det i dag, og det er SKJØNT B-)

    Jeg er ganske ny i styrketreningsverdenen og finner mye inspirasjon her : http://myfunnydays.wordpress.com/2011/09/25/styrketrening-me-gusta/

    Håper du får en fin dag Cecilie 🙂

  8. Nå har jeg svart deg. På bloggen min 😉

  9. Lisbeth sier:

    Ingenting er som en god treningsøkt 🙂 !

    Har du sett dette : http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7817608

    -Lisbeth

    • Enig 🙂 Hadde ikke sett den, nei. Hun Sundfør og jeg er vel ikke helt enige. Forskjellen er at jeg har erfaring med å trene på lavkarbo.

      Har sett mailen din, skal spørre forlaget om mer info. Jeg så at Lena Beatrice skal forelese, og Monique «Lifezone» Forslund! Gleder meg 🙂

      • Lisbeth sier:

        Har veldig lyst til å få med meg det alle de som skal forelese den helgen ja 🙂 .
        Du trenger ikke bruke mye tid på det for meg, det var bare det jeg ikke får svar og er fryktelig utålmodig 😉 !

      • I see! Men de bør uansett legge det ut på siden nå. Jeg tror det koster rett under 1000 kroner. I’ll let you know! Håper iallfall vi ses der!

  10. Elena sier:

    Så flinke da!

    Huff, jeg har ikke trent på over 1 år…jeg MÅ trene igjen snart. Blæ! Hehe.

    🙂

  11. Catrine sier:

    Jeg prøved skulderøvelsen du fortalte om på mandag og er fortsatt helt ødelagt. Treneren ga meg 2 kgs manualer og det var sikkert for tungt, kjørte 3×10 rep. Hodepine i går, men skal løpe litt i dag og ta en runde til med 1kg og 3×8 i steden. Gir meg en måneds tid og blir det ikke noe bedre da, så får jeg bare innse at skuldrene mine er puddinger 🙂 Og så har jeg fått tips om å løpe bittelitt i sokkelesten på tredemølle for å komme fram på foten, altså å løpe på mellomfot og ikke på hælen som vi tungvektere gjør. Det skal visst også være bedre for å ikke lande så alt for tungt. Spennende å teste ut 🙂

    • Uff da 😦 Jeg er jo ikke eksperten, men jeg synes det var mye å starte med 2 kg. Det virker lite, men jeg trener med 3 kg, nettopp fordi øvelsen er så blytung. Det er komisk lite i forhold til hva jeg tar i andre øvelser. Synes det burde holde med max en kilo. Særlig første gang, ettersom man ofte blir støl av ny øvelse. Så jeg synes faktisk du ble pushet for hardt på den, altså.

      Helt enig i det med sokkelesten! Det er jo det samme som skjer med de barfotskoene, vet du. Jeg har veldig lyst til å teste det. Jeg har veldig tro på å løpe litt slik også gjør at man får en bedre teknikk med sko. Fortell meg hvordan det går, da!

      • Catrine sier:

        Barfotløping gikk veldig greit. Kom meg framover med en gang og løp faktisk fortere også. Det var vanskelig å løpe sakte, faktisk 🙂 Tok på meg skoene igjen etter 1 km på sokkelesten og syns det gikk greit. Bråker litt mer, jeg føler at jeg klasker føttene i mølla, men det gikk greit. Har funnet ut at jeg spenner meg i kjeven også når jeg «drar meg framover» og må løpe med slapp hake, så det blir mye å huske på. Var så dum at jeg tok mer skulderøvelser etter intervalltreninga, det skulle jeg ikke gjort, selv om jeg brukte 1 kg og tok 2x 8 repetisjoner. Helt ødelagt. Men for-/mellomfotløping følte jeg gikk veldig bra!

      • Å, har veldig lyst til å teste det! Men jeg er en gadgetfreak og har lyst på barfotsko 🙂 🙂 Jeg synes du skal hvile skuldrene noen dager. Husk at det sitter mye stølhet i de nå, og i skuldre og nakke kjennes stølhet ofte som smerte. Når så stølheten går over, må du kjenne etter hvordan skuldrene kjennes.

        Ha en nydelig dag, Catrine!

  12. Elisabeth sier:

    Ja, mandag er det kurs. Gleder meg villt og hemningsløst. Skal bli herlig å få formell kompetanse på lchf. Og forhåpentligvis få svar på noen spørsmål.
    Har slitt litt de siste par ukene med vekta. Som har gått opp uten at jeg har endret kosten utenfor lchf. Og helt uten å jukse:) Somjeg har nevnt mistenker jeg at det er stress som er hovedfaktor når min kropp gjør noe underlig rart. Og når jeg i tillegg til stress på jobb går opp i vekt, blir stresset økt på det området også.
    Det jeg liker dårligst med at vekta øker, er at mine gamle jo-jo-slankemønstre kommer i blomst igjen: veie meg ofte, studere kroppen i speilet «hundre» ganger om dagen, tenke at jeg må redusere inntaket mat i løpet av dagen, trene mer. ALT dette er tull og fanteri og ikke nødvendig å være opptatt av når man spiser lchf. Men å bare akseptere at kroppen har sine svingninger og alt går i bølger krever mye. Har et stykke arbeid igjen der, gitt:)
    Har en god høstdag

    • Er så misunnelig på deg, altså! At ikke noen skjønner at de må gi meg et slikt kurs, masse positiv oppmerksomhet framover, det 🙂

      Jeg har jo, som jeg skrev tidligere, «hovnet» opp på magen pga stress. Jeg synes det er vanskelig å trå til og ta tak akkurat nå, selv om jeg da faktisk skal ut og promotere meg selv. Jeg orker ikke veie meg nå, men har stadig noen runder foran speilet. Ikke bra!

      Men fortell om kurset etterhvert, da! Ser at både Lena B og Ronnie Mathisen skal 🙂 Ha en nydelig dag, Elisabeth 🙂

  13. Marlene sier:

    Ah. Godt å ha noen, så en kan dra med hverandre. 🙂 Hadde trengt det jeg også nå tror jeg. Tok høstferie for flere uker siden. (Ikke fra alt da, men fra helsestudio). Lysten kommer forhåpentlivis plutselig tilbake. 😉 Ha en fin dag! 🙂

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s