Hva har vi i skapet?

Jeg har lovet en leser å skrive et innlegg om hva som bør være i skapet når man spiser lavkarbo/LCHF. Så det skal jeg 🙂 Men, jeg lurte på om dere hadde lyst til å hjelpe meg? Dere trenger ikke skrive lange lister, men et lite tips om et supert produkt har dere kanskje? Hva må dere ha i skapene?

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Småplukk. Bokmerk permalenken.

26 svar til Hva har vi i skapet?

  1. Tone Angelika sier:

    kokosmel
    cocosa
    sukrin
    sukrinmelis
    90% sjokolade

  2. Ingunn sier:

    God ost og spekeskinke… Og gjerne noen gode oliven… Blir man snacksen, så hiv innpå!

  3. Line sier:

    Ting jeg MÅ ha
    ost
    egg
    smør
    stevia singing dog vanilla

    Ting som er kjekt å ha:
    purre
    fiberhusk
    kyllingfilet
    skinke (sjekk karboinnhold)
    rømme
    fløte
    cottage cheese
    spekepølser av ulike slag
    kakao
    kokosmelk
    mandler
    mørk sjokolade fra sukkerfri
    sellerirot
    blomkål
    kål
    majones
    cocosa
    cocosa virgin

    Men, det viktigste er egg, ost, meierismør og søtning. Da har jeg alltid mat og dessert.

  4. Agathe sier:

    Tørrskapet: Avfettet mandelmel, Sukrin, Sukrin melis, Kokosmel, bakepulver, fiberhusk, johannesbrødkjernemel, ekte vanilje (pulverisert), kakaosmør, proteinisolat med jordbær, proteinisolat med sjokolade, mandler, valnøtter….
    Kjøleskapet: Ekte meierismør, rapsolje, vakumpakket peppermakrell, makrell på boks, røkelaks, Alpro usøtet soyamelk, spekeskinke, egg, ketchup uten sukker, blomkål, bråkkåli, purre, paprika, agurk, tomat….

  5. Unni sier:

    Egg, Sukrin, Fløte, Cocosa, løk, paprika, cerrytomat, vaniljepulver, hvitost, meierismør.

    Da kan jeg lage deilig omelett, og hjemmelagd is.

  6. Så raske dere er! Supert, takk!

  7. – kokosmelk, frisk sitron, frø/kjerner, frosne bringebær, sukrin, egg
    – frosne kyllinglår, laks, kjøttdeig, sei
    – brokkoli, blomkål, sellerirot, paprika, agurk, issalat, hampfrø
    – rå kakao, mandelmel, kokosmel, kokosolje
    – meierismør/ghee
    – og de periodene jeg spiser melkeprodukter: kremfløte, gresk yoghurt

    Det jeg IKKE bør ha i skapet til en hver tid er nøtter og sjokolade. De forsvinner da alt for fort. Så jeg praktiserer «kjøpe-det-den-dagen-jeg-trenger-det-filosofien». (Jeg har ingredienser til å lage sjokolade fra bunnen av, men er heldigvis for lat til å la meg friste til å lage det for ofte).

    😀

  8. kokosfett, oljer, nøtter,mandelmel,sukrin

  9. camilla sier:

    Rømme
    Stevia
    Cocosa
    Sukrin
    kjøttdeig
    masse krydder
    fiberhusk
    egg
    masse grønnsaker
    meierismør
    Dette er det vitkigste for meg, i tillegg til spirulina og hvetegress pulver. Og ikke minst kokosjuice

  10. Sara sier:

    Kokosmel, fiberhusk, sukrin.
    Tyrkisk yoghurt, rømme, egg, kjøttpålegg (renest mulig)
    Er nok mye, mye mer. Men dette er noe jeg MÅ ha, føler jeg! 😉

  11. Kristin sier:

    Tunfisk! Hehe, min personlige favoritt (Særlig i blandet kesam og salsa – tunfisksalat, anyone?) Ellers går det i alt det vanlige, egg, cc, osv. Er også veldig glad i kokosmelk, selvfølgelig har vi masse bakeprodukter (mandelmel etc.), og også atkinsbarer, til dager det er krise. Likevel, noe av det jeg har kjærest som ligger i kjøleskapet må være lavkarbobrødet vi lager her hjemme! Ingenting slår hjemmelaget, godt brød! Det nye lavkarbosyltetøyet søtet med tagatose er også en slager 🙂

  12. Ida sier:

    Fiberhusk er veldig kjekt, nesten et must når man baker uten mel med gluten i. Mandelmel kan man lage masse godt med, men det er litt dyrt syns jeg, selv på iherb (altså sammenlignet med vanlig mel), fordi det fort går med 1/2 pose hver gang man bruker det. Chiafrø er også supre..

  13. myfunnydays sier:

    En god kvalitets olivenolje! ❤

  14. Guro sier:

    god olivenolje, smør, cottage cheese (avhengig), ost, oliven, fiberhusk, kokosmel, mandelmel, sukrin, sukkerfritt syltetøy + mørk sjokolade 🙂
    I fryseren pleier jeg alltid å ha laks, torsk, bær og spinat 😀
    Og jeg må ikke glemme egg!! Det er essensielt 😛 hehe

  15. Hanne :-) sier:

    Hei,
    her kommer noen ting jeg må ha i skapet!

    Virkelig god olivenolje(!!)
    Frø (solsikke, gresskar, sesam, lin)
    Sukrin
    kokosmel
    Mandelmel
    fiberhusk
    mørk sjokolade
    Virkelig god kaffe (til sjokoladen:-) )
    cottage cheese
    rømme
    kremfløte
    blåbær og bringebær i frysen
    ost
    egg
    tyrkisk youghurt
    salt av høy kvalitet, ikke vanlig «bordsalt»

    i tillegg tar jeg daglig spirulina og hvetegress – anbefales! 🙂

  16. Catrine sier:

    Mye av det som nevnes er jo til baketing, men til helt vanlig middag kommer man veldig langt bare man har fløte og rømme (eller crème fraiche). Har man i tillegg løk og sjampignong, blir det fort middag av det.
    Men sukrin(melis) er alltid kjekt å ha også, for da kan man lage rømme med melis om man er ekstremt fysen på noe søtt. Funker også som frokostblanding hvis man har litt frø eller nøtter av ulik art i skapet.

  17. Khi sier:

    Minimumsliste for ting som må være i huset:

    * Pre-frokost: Multivitamin uten A og D, omega3/6, b-vitaminer
    * Frokost: meierismør, brie og/eller gräddost, gul fiberrik. (Det siste fordi jeg har en tendens til å gå fri for hjemmelaget brød/knekkebrød på lite høvelige tidspunkt og orker ikke lage eggeretter til frokoster så ofte.)
    * Før middag: Krom/kalium-tilskudd
    * Middag: Blomkål eller brokkoli + kjøtt/fisk/fugl (Jeg lager tilnærmet «normalkost» til resten av familien, så må ha no’ lettvint som tilbehør som de også kan spise noe av.)
    * Før kvelds: Magnesium-tilskudd (Brukes spesielt hvis jeg drikker vin!)
    * Kvelds: egg, kokosolje, fløte, salat, philadelphia/annen smøreost, kjøttpålegg (Til wrap)

  18. e84 sier:

    cottage cheese, kokosmelk, usøtet soyamelk, ost, paprika, blomkål, sellerirot, tunfisk, sesamfrø, linfrø, solsikkekjerner, gresskarkjerner, kokosmasse, frosne bringebær 🙂

  19. levtil100 sier:

    MÅ HA: egg, smør, avocado, nøtter, kylling og majones!

  20. Marita sier:

    Kokosmelk, egg, kokosmel, sukrin og avokado

  21. Hannelore sier:

    Natreen liquid!! Det er <1,0g karbohydrater per 100g flytende søtning som virkelig gjør susen i snaks/kaker som skulle vært søtere. Det er kjempebra!
    Og Fedonbrødet fra Rema 1000 er et kjempegodt lavkarbobrød for de som ikke er helt ekstreme. Tror det er 17g karbo per 100g.
    Skal forresten kjøpe boka de, og dette er min favorittlavkarboside!

  22. Henriette sier:

    Føler det meste er blitt nevnt her no, men slenger på Soyamel og Kanel (i tillegg til mange andre krydder) 🙂

  23. Bente Marie sier:

    Det blir vel mye gjentagelser, men.. til baking og godislaging:
    Fiberhusk, kokosmel, kokosolje, stevia med litt forskjellige smaker (vanilje er viktigst!), vaniljepulver, mandelmel, sukrinsukker og sukrinmelis, frø, nøtter

    Og til matlaging: egg, alle typer rent og fint kjøtt, fond, smør, tyrkisk youghurt, cottage cheese, majones, OST, masse spennende krydder 🙂

    Laget nettopp en oversikt på min egen blogg, så dette var enkelt å svare på 🙂

  24. hannem sier:

    I kjøleskapet: smør (usalta til steiking og baking, kviteseid- til å ha under pålegg), egg, tyrkisk yoghurt, creme fraiche, kremfløte, helfet hvitost (fx Norvegia) blå castello i biter (snacks på kvelden), blomkål, squash, paprika, små tomater, løk.
    I skapet: paranøtter, 86% sjokolade, rugsprø (bryter små biter og spiser med smør og castello oppå), kanel (til å ha oppå yoghurten), cocosa.
    I fryseren: poser med bringebær (spiser noen tinte bær oppi yoghurten), bacon (spiser det ikke veldig ofte, men liker det veldig godt), lavkarbobrød (spiser det av og til).

  25. supersiljee sier:

    egg, god granola, helst raw, enten kjøpt eller laga, godt kjøttpålegg og helst en god juice,

    ingredienser til å lage raw sjokolade, det hender rett som det er:) og gode supermat kjekser fra iherb.

    Les mer om mitt overfyllte kjøkken på bloggen min http://www.supersiljee.wordpress.com, der jeg også kjører en liten giveaway for å fordele godene litt. ( jeg må feire at jeg har fått meg blogg, hurra!)

    Jeg har lest bloggen din i halv evighet og gleder meg til kokeboka de kommer ut. og er alltid like glad når jeg ser du har lagt ut ett nytt innlegg!!

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s