Om trening, kakao og musli!

I går fikk vi en liten styrkeøkt. Herlig! OG: Mira var på barnepassen uten storesøster for første gang! Det vil si, vi har prøvd før, men da har det ikke gått så bra. I går gikk det! Kanskje det var løftet om kakao til kveldsmaten som gjorde susen?

Jeg trente overkropp. Jeg varmer opp i romaskin. Synes det er helt knall, men jeg har ikke tålmodighet til å ro lenge. Deretter trente jeg bryst, rygg og mage, samt en øvelse på skuldre. Tidligere har jeg hatt mye vondter i skuldrene, så jeg prøver å legge inn en skulderøvelse så ofte som mulig. Det funker!

Jeg tok pushups… Det er altså så tungt! Det er så lenge siden jeg gjorde det systematisk. Tidligere tok jeg ofte 10 x 3 strake. I går gikk ikke det helt… Det ble 10 – 8 (+2 på kne) – 7 (3 på kne). Snart tilbake til 10 x 3! I fjor høst la jeg ut en pushups-test. Øv dere på pushups i løpet av uka, så kan vi ta den på ny til helgen 🙂 Denne gangen blir det lett å slå meg!

Bilde lånt fra dinmat.no

Over til kakao… Jentene fikk sukkerfri kakao, men ellers laget på vanlig måte. Jeg brukte 2 ss kakaopulver, 2 ss sukrin, 1 liten pose steviapulver og 0.5 liter melk. Den ble veldig god! Jeg kjøper denne pakken med 100 engangsporsjoner stevia fra iherb. Den koster bare 6 dollar! 1 liten pakke rekker til to kopper te, så den er drøy i bruk!

Men jeg, jeg har litt lyst på musli om dagen. Tror jeg må prøve å lage det! Superida har en nydelig oppskrift som er fin for dere som ikke spiser lavkarbo (hun har basert den på en oppskrift fra matmedsara). Bare se:

Bildet er lånt fra bloggen til Ida♥

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Trening. Bokmerk permalenken.

9 svar til Om trening, kakao og musli!

  1. myfunnydays sier:

    Kan jo lage en slags müesli av frø og nøtter som man rister i ovnen for mer crunch 🙂

  2. Catrine sier:

    Jeg har forsøkt å lage kakao med stevia og det syntes jeg ikke funket veldig bra. Ble alt for «rar» smak. Prøvde med sukrin her om dagen, men ble liksom ikke helt fornøyd der heller. Kanskje fordi jeg brukte fløte og ikke melk? Ble nesten litt for mye? Men det er jo kakao-sesong, så jeg får vel prøve igjen. Bare synd med de bollene man ikke kan spise til 🙂

    Jeg har også problemer med skuldre og stiv nakke, men vet ikke om treningen gjør det bedre etterhvert eller om det bare blir mer og mer stivt og således bare mer og mer ille… Noen tanker om det?

    • mittlivsomyoyo.wordpress.com sier:

      Jeg sliter også med nakke og skuldre. Går fast til naprapat for å holde de vedlike. Det jeg merker er at når jeg trener øvelser som jeg har armene over hodet, våkner jeg med «migrene» dagen etter. Stiv og vondt i nakken som iler opp i hodet og frem i pannen. MEN, det er alltids et men. Når jeg er flink til å kontinuitet på skuldertreningen så blir det bedre. Jeg merker også at jeg må ta litt lettere vekter enn det jeg egentlig klarer slik at jeg ikke anspenner meg for mye på de siste repitisjonene. Vil så gjerne klare alle :-). Det min PT sa til meg er at jeg blir så stiv og får så vondt fordi musklene er alt for svake. Så da er det kanskje å bare trene på da ;-).

      • Hvis musklene er svake, er det et hett tips å styrke de 😉 Jeg har hatt en vond stresskulder, og for to år siden klarte jeg ikke løfte 1 kg over hodet med venstre arm. Nå kan jeg løfte ganske tungt over hodet. Men jeg velger å ikke gjøre det. Jeg løfter til skulderhøyde. Les hva jeg skrev til Catrine. Jeg kan legge ut eget innlegg om det 🙂

    • Kommer oppskrift på mandelboller i boka. De er kjempegode 🙂 Jeg lagde med fløte til Sofia tidligere, med en blanding av stevia og sukrin. Hun likte det veldig godt (men er også veeeeldig glad i overdosering av stevia :)).

      Min egen erfaring var å starte å trene skuldre og øvre del av rygg med lette vekter, og å ikke løfte over hodet. Jeg ble raskt mye bedre. Nå blir jeg stiv hvis jeg ikke trener de to, og er helt fin ellers.

  3. Ida sier:

    Det er veldig greit å at du linket og la ut bilde, altså – kjempekoselig! 🙂

  4. man øker heldigvis fort i pushups. 😀

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s