Ballongen, det er meg!

Kroppen er så i ulage om dagen. Jeg blir gaaal! Jeg vil ikke si så mye om det, men noen av kroppens prosesser har jo stoppet helt opp. I tillegg er jeg blitt en vannballong MED eksem (får sjelden det). OG begynnende beinhinnebetennelse og generelt sirupræv.

Aaaaargh!

Jeg har ikke løpt på litt over en uke… Og det er 26 dager til halvmaraton… I kveld karret jeg meg opp mølla. Bare tull å løpe på mølla når leggene krangler, men det var noen nødvendige fasiliteter jeg måtte ha i nærheten.

5 k… Det var litt tungt, og litt kjedelig, men det gikk. Jeg måtte bare tenke at jeg kom til å bli kvitt vannet. Jeg har spurt før, men tror ikke jeg fikk svar: Er det flere enn meg som MÅ trene for at kroppen ikke skal samle så mye vann? Leggene fungerte forøvrig fint! Men selvtilliten, den er det verre med. Jeg er en tung og treg løper. Min kommende dårlige tid på halvmaraton kommer til å sveve rundt i weben for ever, og når boka kommer ut kan det hende at noen får slike idiotiske ideer som å google navnet mitt…

I TILLEGG til da å finne en dårlig tid på halvmaraton, kommer «min» tid fra et 5k løp i fjor opp. Mens jeg lå syk hjemme, fikk en etterpåslenger MIN brikke, og gjennomførte 5k på 55 minutter. GRRRRRR! Jeg sendte mail et minutt etter at tidene ble lagt ut, og ble lovet at de skulle fjernes. Likevel kom de både i lokalavisa OG svever rundt på weben…

Hva gjør jeg så med elendigheten? Hmmm… Jeg planlegger å starte med yoga. Jeg planlegger å kun løpe tabata-intervaller i vinter, etter herlige styrkeøkter. Jeg har kuttet litt ned på nøtteinntak, med unntak av paranøtter (magnesium). Jeg har kuttet ut den greske yoghurten til lunsj ( 😦 ) Jeg tar mine omega 3 og spirulina, og nå også sink (for huden) og magnesium (for leggene). Jeg legger meg tidlig, og ligger på spikermatta mens jeg leser, mediterer og til slutt dupper av. Jeg er ganske kjedelig, rett og slett. Og det er virkelig nydelig!

Reklamer
Dette innlegget ble publisert i Generell helse. Bokmerk permalenken.

14 svar til Ballongen, det er meg!

  1. Veronica O sier:

    Kjenner til det der og ikke fungere for tiden. Har gått uten Spirulina en måned snart og føler meg helt rævva. Vurderer nesten og kjøpe det på helsekosten til blodpris. I tillegg har jeg vært fri for Omega 3 en god stund nå, og det går ut over humøret har jeg funnet ut så tror nesten jeg må kjøpe en ny pakke i morgen(du har ikke tilfeldigvis en du anbefaler fra iherb?) Nei, lykke til med halvmaratonen, jeg har trua på deg! 😀

  2. -m- sier:

    Dersom du er en av dem som finner trøst i andres utfordringer, det gjør nemlig jeg:) så kan jeg melde om at det går noe tungt i Trondheim også.
    Derimot ikke så tungt som forrige uke, da jeg gikk tilbake til total lavkarbo. Kjempeglad for det altså, magen er bedre allerede og noe av vannet forvunnet. Nå er neste skritt å komme i treningsmodus igjen og DET kommer til å bli tungt. Har ikke trena siden begynnelsen av juni.
    Huff & hå.
    Men jeg trur at jeg gjorde lurt i å ikke gjøre alle forbedringer på engang. Med meg er det ofte slik at alt må skje NU, ellers så skjer det ikke og da kan det rett og slett bli litt for mange gode forsetter og litt for uoppnåelige mål. Av den grunn valgte jeg bevisst å ikke melde meg på treningsstudioet forrige uke, da skulle jeg konsentrere meg om kostomleggingen og stabilisere meg litt på den. SÅ kommer trening neste uke. Og når jeg tar frem det rasjonelle i meg…det finnes faktisk der en plass, så vet jeg at jeg kommer til å miste mye vann og gå rimelig «raskt» ned i kilo. Nå er det faktisk så mye som 6 høykarbo- kilo som må bort. OG det vet jeg ikke jeg får til gjennom kosten, må kombinere med trening. 4×4 intervall funker som gull på meg:) Jeg kjenner meg igjen i det du skriver om å bruke trening for kvitte seg med vann, min kropp funker på nøyaktig samme måte.
    Jeg synes du er kjempeflink til å ta grep om din egen helse og situasjon, både med å legge om og justere trening og kosthold. Du er flink til å ikke «la det gå over styr» og klarer å stramme inn før «uvaner» går for langt….når det er sagt synes jeg at du ser flott ut på de bildene du la ut her om dagen. Vi alle er jo verdensmestre til å se på oss selv med kritisk blikk.

    Men du…dersom folk googler navnet ditt og får opp etterpåslengeren på 55 min på 5 km og sammenligner det med den tiden du kommer til å få på halvmaraton…så har «du» jo gjort ett kvantesprang på løpetid og forbedret tiden kraftig:)

  3. Birgitte sier:

    Du, bare det å fullføre en halvmaraton for første gang er jo en bragd!! Du må ikke bry deg om tida da vel! Ellers har jeg stor sympati for kranglete kropp. Du er ikke alene! Tror de fleste av oss har det slik. Det som teller er jo hva du får til på tross av vondtene dine. Og der har du mye å være stolt av. Oppmuntringsklem fra Oslo

  4. Huffe. Prøv bare å ikke miste motet :* god bedring!

  5. Silje Silje sier:

    Kjedelig er ikke kjedelig det 🙂

  6. Line sier:

    Kjedelig Cecilie? Nei, det er du ikke 🙂 Men skjønner jo godt hva du mener med det du skriver.
    Hva med å forsøke koble av en periode?
    Løpe og trene det du skal/kan til halvmaraton og la resten fare?
    La resten «bare være deg». Ikke stresse ikke tenke.
    Det er jo utrolig hva du har prestert den siste tiden.
    Så skal du bekymre deg om løpingen i tillegg?
    For meg er det ganske normalt å lese om det du skriver her.
    Oppblåst, trett, tiltaksløs, kanskje deppa også. Men hey! Cecilie! Se på hva du har gjort den siste tiden!
    Du har skrevet og fått utgitt en bok!
    Du har tat haugevis av bilder, av kaker du har bakt tidlig på morningen, av deg selv, av utstyr. Og alt til tider man normalt ikke funerer som man bør.
    Himmel og hav jente!
    Du er hverken ballong eller kjedelig.
    Ja, om du øler deg som ballong nå så gjør du jo noe med det.
    Om du føler deg kjedelig nå så gjør du jo også noe ved det.
    Men vet du?
    Du trenger ikke!
    Du er hverken ballong eller kjedelig.
    Og skulle du være litt ballong en dag, så er det godt for alle oss som ikke er like flinke som deg til trening og kosthold. At du, en «guru» noen ganger ikke er helt optimalt, det er for oss himmelen. Da kan vi tenke: Cecilie har ikke ditt og datt i dag, så vi kan vi og 🙂

    Du er en inspirasjon Cecilie. Enten ting er sånn eller slik 🙂

    • Verdens største knuseklem til deg, Line! Tuuuusen takk 🙂 (Men ikke «guru» vel? Jeg tenker iallfall ikke slik selv, altså!). Men veldig hyggelig å vise deg litt av himmelen 😉 😉 God klem 🙂

  7. Ida sier:

    Nå publiserte jeg nettopp et langt innlegg for å spørre om noen visste om det er lov å importere magnesium fra iherb, og så kom jeg på at du hadde skrevet noe om at du tok magnesium. Har du kjøpt din fra iherb, lurer jeg altså på? 🙂

    • Jeg har det! Det ble stoppet i tollen, og sendt til meg likevel. Men nå ser jeg på legemiddellisten at magnesium står der, så jeg vet ikke om det har med dosering å gjøre? Jeg bestilte den fra NOW foods.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s