Løpeprogram fram mot halvmaraton

Jeg har ikke turt å telle uker, for jeg henger etter med oppkjøringen. Men jeg stiller likevel! Det gjør vel dere også?

Jeg har jo lovet å legge ut treningsprogrammet mitt. Jeg har ikke fått lagt det opp helt detaljert enda, men legger gjerne ut programmet i grove trekk. Jeg skal løpe tre dager i uka. Jeg kan godt løpe mer, men da er de øktene utenom program, og valgfrie. Jeg skal løpe slik:

Mandag: 10 kilometer. Mål: å løpe raskere.

Onsdag: Intervall. Hovedsaklig 4*4, men også 2*2 når jeg trenger å booste motivasjonen.

Fredag: Langkjøring, økes med 1-2 kilometer per uke. Starter fredag førstkommende med 1,2 km. (HJELP!).

Det, mine damer og herrer, betyr at jeg snart skal ut på løpetur… Jeg har ikke løpt en mil siden 7.mai… Hjelp og hjelp! Men jeg VET jo at jeg klarer det fint! Jeg bare synes det er bittelitt langt akkurat nå… Jeg har løpt med samme musikk på øret i over to år, så det er kanskje på tide å gjøre noe med det? Det kunne hjulpet før langturer!

Slik ser det altså ut, dette programmet. Jeg har ikke noe mål om tid, nå er målet å jogge hele veien. Det utfordrende med dette programmet er at to av øktene tar litt tid – og jeg har travle dager. Men det blir nydelig! Startskuddet går straks! Hvordan går det med dere andre?

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Løping, Trening. Bokmerk permalenken.

10 svar til Løpeprogram fram mot halvmaraton

  1. får ønske deg lykke til på fredag ;:D

  2. Pauladesign sier:

    Jeg heier på deg. Jeg er dessverre ikke i nærområdet å kan derfor ikke heie på deg langs vegen/ stien/ Hortenskogen/ Borrehaugene osv…..på fredag 🙂
    Men det blir sikkert kjempe bra, bare ikke glem spirulina. Den er viktig i oppkjøringsfasen 🙂 .

  3. Marit sier:

    Jeg har fulgt bloggen din en stund og liker din oppriktghet og derfor inspirerer du meg! Derfor jobber jeg knallhardt hver dag for å bli sukker uavhengig og leve lavkarbo. Akkurat nå i dette minutt bestemte jeg meg for at jeg også vil løpe halvmaraton i Oslo. Det er få uker igjen og jeg får ikke forberedt meg slik jeg ønsker, alikevel skal jeg! For jeg blir så inspirert av deg for at du har bestemt deg for å gjennomføre målet ditt selv om treningsplanen din ikke ble som planlagt. Så nå tar jeg på meg løpeskoa for å starte oppkjøringen til Oslo. Jeg heier på deg!!!!! Klem fra Marit:)

    • Å, søte du! Jeg ble jo så STOLT og RØRT av denne kommentaren! Tuuusen takk! Lykke til med halvmaraton!! Å, du må fortelle meg om oppkjøringa di!!! Klemmer fra meg 🙂

  4. Nathalie sier:

    You can do it .. og lykke til fremover! Blir spennende å følge med videre 🙂

    • Neiognei! Gudrun 🙂 Jeg leste bloggen din da jeg begynte å løpe for et par år siden!! Men så blogget du ikke så mye noen dager, og så datt jeg ut og husket ikke hva bloggen het etterpå. Å, så gøy!!! Takk 🙂

      • Nathalie sier:

        Hehe.. Så moro at du har vært innom tidligere.. 🙂 Synd at jeg var litt sløv med blogginga.. hmmm…. men ja.. jeg har nok vært litt ‘lat’ / glemsk på bloggingen innimellom, så forstår godt at du datt ut.. jeg hadde fort gjort det samme 🙂 Jeg skal ihvertfall bli flinkere igjen nå.. I promise! 😉 Blir garantert noen løpeinnlegg etterhvert.. skal jo løpe under Oslo Marathon helgen, men er langtfra like tøff som deg..! her holder det fint med 10′ ern.. 🙂

        Ha en fin sommerdag 🙂 Gudrun

      • Å nei, synd du ikke skal løpe 2,1! Kan nok hende det blir den eneste gangen noensinne jeg bedriver det 😉 Jeg skal følge med, herlig!

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s