God lørdag!

God morgen 🙂

Vet dere, konkurransen jeg la ut i går, viste seg å være verdens fineste! Det er helt rørende å lese hva dere er glade for, av stort og smått! Alt fra helse, til kjærester, til vektnedgang, til venninner, til små og store gleder! Jeg anbefaler alle å lese gjennom kommentarfeltet for en liten lykke-boost!

I går tuslet vi rundt i nabobyen, Tønsberg. Vi spiste lunsj på Havariet på Brygga, og det kan virkelig anbefales! Jeg fikk ekte fløte til kaffen – det er en sjeldenhet foreløpig. Og til lunsj fikk jeg denne fantastiske retten:

Scampi i spekeskinke med Brie som tilbehør. Det var så godt! Jeg kan ikke huske å ha sett det noe sted før, er det vanlig med Scampi i spekeskinke? Det smakte iallfall helt nydelig. Stekt spekeskinke, og særlig Strandaskinke er forresten supergodt i salater, som tilbehør til egg eller surret rundt Halloumi-ost.

Gårsdagen startet jeg her:

På mølla♥ Der møtte jeg Hanne og Rose, som løp en time. Jeg løp en valgfri intervalløkt, det ble 2×6 intervaller, med en topp på 12 i hastighet. Jeg synes det var blytungt! Da jeg var ferdig å trappe ned og gikk av mølla, hadde Hanne og Rose et kvarter igjen. Rose utfordret meg til å løpe videre, så da måtte jeg opp på mølla igjen 🙂 Ganske tungt å få i gang beina igjen, men det gikk selvfølgelig. Rose dro også i gang tre 60 sekunders intervaller på slutten, og de løp jeg på 11,8, 12 og 12,5. Alt i alt ble det 45 minutter og 7 km på mølla.

Og dere, alle øktene denne uka har jeg løpt uten å spise frokost først. Det går helt fint! For min egen del handler det om at jeg ikke er sulten før 11-tiden, men at jeg gjerne vil utnytte morgenen til å trene. MEN når jeg etterhvert skal løpe over en time, da skal jeg ha litt mat å gå på også. Jeg har fått noen spørsmål om mat og trening og hvordan jeg gjør det. Eget innlegg kommer snart 😉

Etter løpinga bar det rett hjem til frokost. Det ble min favoritt:

Gresk yoghurt, litt fløte, vaniljepulver, bringebær og sukrin. Og ettersom maten ble inntatt rett etter trening, ble det hele toppet med noen pekannøtter og gojibær.

NB: Jeg anbefaler ikke at dere trener uten å ha spist først. Men jeg har hatt lyst til å teste det ut på meg selv, ettersom det har passet fint med tanke på måltidsrytmen min.

I dag kommer Sofia♥ hjem igjen. Hun har vært borte i 8 dager og vi savner henne! Særlig Mira lengter etter storesøster! I ettermiddag blir det fullt hus her, og først skal jeg jobbe et par timer. Så, mine skjønne, nå må jeg jobbe! Og dere, husk konkurransen! Vi trekker ikke før i morgen kveld 🙂

Ha en nydelig dag!

(Og ja, Mira og jeg har selvfølgelig spist sjokolade!)

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Morgenprat. Bokmerk permalenken.

8 svar til God lørdag!

  1. Line sier:

    Har nettopp lest gjennom kommentarene i konkurransen din. Det er rett og slett en god start på dagen 🙂
    Gojibær er farlig godt. Jeg tar peanøtter, hakket sjokolade og gojibær. Noen ganger i tyrkisk yoghurt andre ganger bare som snop, og sliter med å stoppe spise. Man har alle sine laster 🙂
    Kos dere med Sofia i dag og ha en super lørdag 🙂

    • ALLE har sine laster! Alle vet jo at mine er nøtter og mørk sjokolade, i tillegg til å stoppe å spise 😉 Av høykarbovarer, er tørket aprikos min last 🙂 Gojibær er nydelig, og jeg spiser gjerne en liten hånd .)

  2. Morsomt, jeg var nemlig også i Tønsberg i går. Koselig på brygga der 🙂

  3. jeg har ofte trent på tom mage i det siste rett ogs lett for jeg synes det føles bedre å trene uten så mye volum i magen. går fint å drikke energien da:)

    • Hva drikker du da? Jeg er ikke så glad i å drikke mat, jeg vil spise den 🙂 Drakk en smoothie i går en stund før jeg løp 5 k, merket ikke noe forskjell på farta iallfall 😉

  4. Tom sier:

    Jeg har ikke noe problem med å løpe 5-8 km før frokost! Nå har jeg nesten aldri vært sulten om morningen og nå har jeg for tiden en døgntrytme som få 😛

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s