Just do it!

Verdens mest fornuftige og sanne treningsmotto. Men noen ganger går det ikke. I løpet av en dag, en uke, en måned har vi mange hindringer.

Jeg har akkurat hatt influensa, og jeg kan ikke huske sist jeg har vært så syk. Det er først i går jeg følte meg helt bra igjen, og først i dag jeg har kunnet trene igjen. Dere husker kanskje også at rett før jeg ble syk hadde jeg hatt et langt løpeopphold, etter at kroppen gikk i kjelleren etter Sentrumsløpet? Faktisk har jeg kun løpt 1,5 mil på 7 uker. I utgangspunktet gjør jo ikke det nødvendigvis noe, men jeg skal jo løpe halvmaratondistansen på Oslo maraton 26. september!

Jeg gir meg ikke! Jeg stiller selvfølgelig til start 26. september.

Jeg har akkurat kommet inn etter en 5 kilometers joggetur. Den var sånn passe pyton, det gikk tregt, jeg ble utslitt, og jeg ramlet inn døra med håret til alle kanter og holdt på å dø før jeg rakk å få i meg noe vann da turen var over.

Jeg føler at jeg aldri kommer til å klare å løpe lenger enn 5 kilometer noensinne. Likevel er jeg så glad akkurat nå! Jeg sitter i sofaen og roer pulsen, jeg har tråkka på det hvite teppet med sølete joggesko, jeg har dryppet svette over hele sofaen, og jeg er så fornøyd.

Hvorfor? Jeg drive med trening, og aller helst med løping. I perioder hvor jeg ikke trener, er jeg mye mer sårbar, mer i ubalanse, mer hormonell. Bare spør Einar! Jeg elsker styrketrening som dere vet, men grunnen til at jeg også må drive med kondisjonstrening, er at jeg har lett for å samle vann, og det er måten jeg regulerer det best på. Er det andre som har det slik?

Nå dere, må jeg holde meg frisk til etter 26. september. Nå må jeg nemlig på ny sette opp en treningsplan, og denne gangen har jeg ikke så mange ukene på meg. 12 uker, tror jeg det er. Jeg skal lage en ordentlig treningsplan, og startskuddet – det gikk i stad!

En liten oppdatering: Jeg snakket akkurat med Einar, og fortalte at jeg hadde løpt.

-Hvordan gikk det, spurte han. -Jeg døde nesten, svarte jeg. -Jaja, svarte han. -Hvis du ikke løper, dør vi andre rundt deg.

Reklamer
Dette innlegget ble publisert i Løping, Trening. Bokmerk permalenken.

5 svar til Just do it!

  1. Tina sier:

    Du hørtes ut som meg etter min joggetur i morges, jeg så ut som en drukna katt da jeg kom tilbake vel innenfor husets fire vegger. Så det er sikker mnoe som går og er veldig,veldig kortvarig. Ha en nydelige dag og lykke til med treninga di frem mot løpet i sept. X fingrene for deg.

  2. Henriette sier:

    Tihi…litt morsomt å lese Einars kommentar..;)

    Men du, kommer du til å dele treningsplanen din? Jeg føler at jeg står sånn i stampe og ikke kommer meg videre med løpingen, hadde vært fint å se hvordan andre tenker å legge opp løpingen…!

  3. Tina sier:

    Konge komentar av Einar!! Kjenner nemlig den følelsen der gitt! om jeg ikke får trene blir jeg et monster…. og jeg har ikke kunnet trene ordentlig siden januar!!! *MONSTER*
    Håper du får satt opp et treningsprogram som gjør deg super klar for Halvmaraton, LYKKE TIL!!

    klem

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s