Støl.dått.kåm.

Her er jeg 🙂

Vet dere, jeg har ikke løpt en meter på to uker! Jeg ble jo forkjølet etter Sentrumsløpet, og jammen har ikke lysten vært helt tilstede etter at jeg ble helt bra igjen 😉 Jeg har imidlertid klart å slepe meg avgårde på styrketrening et par ganger i uka.

Noen ganger må man nemlig det. Jeg har ingen betenkligheter mot å stå over en trening eller fem. Noen ganger har kroppen godt av pause. Men noen ganger har den godt av å bli slept av sted. I går fikk jeg gjennomført en fin økt på overkropp, og jeg la inn to morsomheter for å gjøre det hele mer artig…

I Athletic Fitness har de en konkurransedel, hvor utøverene skal ro så langt de klarer på ett minutt (på romaskin). Kvinnene ror gjerne 260-290 meter. Jeg har prøvd en gang, og rodde 267 meter. Men tror dere ikke at han mannen min ikke helt trodde på meg? Han syntes jeg lå for tett opptil hva de supertrente jentene klarer. I går prøvde jeg på ny. Det gikk strålende helt til jeg dro på så hardt at jeg spratt av setet og fikk latterkrampe. Jeg kom meg på igjen, men da var det tungt å starte på ny. Likevel rundet jeg 250 meter. Men jeg kribler selvfølgelig etter å teste en gang til. Blir dere med?

Einar testet forresten han også. Han, som akkurat har vært syk, ga som alltid jernet – og holdt på å stryke med. Jeg har sjelden sett han så utslitt! 334 meter rakk han. Og det minuttet dere – det føles som en evighet!

På slutten av økta mi la jeg inn en tabata-intervall med planken. Jeg aner ikke om det er lurt eller smart 😉 Men jeg hadde lyst til å prøve for å kjenne hvordan det tok på magen.

Tabata er 8 intervaller à 20 sekunders varighet, med 10 sekunders pause mellom hver intervall. Jeg trodde jeg skulle stryke med altså! Etter bare to intervaller hadde jeg intet håp om å kunne fullføre. Dessuten hadde jeg trent tungt på armer og skuldre, og det gjorde enormt vondt å holde posisjonen. Svetten hagla, pulsen ble skyhøy, skuldrene svei og jeg kjente ikke noe til magemuskulaturen. Før i dag.

Jeg. er. så. støl. dått. kåm.

Men jeg tror jeg elsker tabata-intervaller!

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Trening. Bokmerk permalenken.

4 svar til Støl.dått.kåm.

  1. Aila sier:

    Jeg må si at du er flink, altså.
    Jeg er mer på at etterpå skal jeg ut å jogge.
    Nei, forresten jeg går en tur sier jeg lurt til meg selv.
    Nei, forresten jeg gjør det i morgen( enda lurere). Og jeg lurer jo bare meg selv.
    Så flink du var i ro- testen. Det var forresten skikkelig bra. Når jeg er inne på å bruke samme ord flere ganger 🙂

  2. Tabata intervaller skal kjøres i morgen 😀 Grugleder meg!

  3. madeleine sier:

    Tabata er elsk-hat trening. Jeg går mest for elsk, det gjør vondt der og da, men det er jo over etter fire minutter. 🙂

  4. litt godt å være støl også da! :p har aldri prøvd tabata selv

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s