Sentrumsløpet til lørdag – er du klar?

Hvem skal løpe til lørdag?

Jeg skal løpe, sammen med min kjære Rebekka, kusina mi. Hvor klare vi er, det er jeg ikke helt sikker på… Bjørka står i full blomst, og etterlater tette luftveier og såre øyne over hele landet. Takk og pris får jeg sjelden allergianfall nå etter at jeg la om kostholdet, men når det er så ille som nå skal iallfall medisinen pakkes i bagen.

Ryggen min har jo kranglet… Den er ikke helt på plass, men nesten! Jeg blir klar! Men dette gjør at jeg hviler meg i form. Jeg har ikke turt å trene styrke heller, jeg har vært så redd for å gjøre vondt verre. Så det blir en utrent nesten-allergiker som skal ut i løypa til lørdag 😉

Men jeg gleder meg! Jeg føler ikke noe press på tid, og ser på dette som en læringsøkt før høstens halvmaraton. Og jeg håper ryggen holder, slik at jeg komme i gang med trening igjen! Det er så tungt med slike små opphold, det krever alltid litt ekstra å komme i gang på ny. Vi får iallfall håpe at det å hvile kroppen i form gjør susen denne gang!

Jeg er klar – er du?

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Løping. Bokmerk permalenken.

14 svar til Sentrumsløpet til lørdag – er du klar?

  1. Kristine sier:

    Hvor langt er løpet? Kanskje jeg skulle slengt meg på.
    Lykke til 🙂

  2. Pauladesign sier:

    Jeg er ikke helt klar, men neste gang . Neste år 🙂 Men uansett, lykke til. Og en annen ting ang allergi. Jeg har også blitt mye bedre etter at jeg la om kostholdet. Ingen røde øyne, tett i nesa, eller andre plagsomme symptomer (bank i bordet) har kommet denne våren.

    • Da sier vi det sånn 🙂 Neste år drømmer jeg forresten om å løpe i Gøteborg… Litt lenger enn halvmaraton 🙂 Jeg leste oversikten din over plager/ løsninger, og det stemmer nok ift allergi, gitt!

  3. Tina sier:

    Ætsjoooooooo….. og røde øyne fra meg også:-) Håper ryggen din holder slik at du kan gjennomføre løpet. X fingrene for deg og kusina di:-)

  4. e84 sier:

    Veldig lurt å hvile frem mot løpet og spesielt siden du ikke er helt i form. Du har så bra grunnlag nå, så det kommer ikke til å bli noe problem for deg å gjennomføre. Masse, masse lykke til. Jeg skal tenke på deg! Og gleder neg til å få rapport etterpå! 😀

  5. Tini sier:

    Hei igjen. Jeg har stilt flere spørsmål til deg her inne tidligere og du har alltid vært så snill og gitt meg utfyllende og gode svar, tusen tusen takk. Nå kommer et nytt et;) jeg lever jo som du sikkert kan huske lavkarbo, det jeg lurer på er hva du tar som ekstra kosttilskudd? jeg lurer nemlig på om jeg burde tatt noe ekstra, fordi jeg tenker på om det er kostholdet og evt det at jeg mangler noe ekstra siden jeg veldig ofte sliter med vond verk i kroppen, spesielt i beina (føles som vokseverk), sliter også endel med søvnen, noe jeg ikke gjorde før jeg begynte på lavkarbo. Som ekstra tar jeg omega 3 (fri flyt), magnesium også tar jeg spirulina. Hva tenker du? kjenner du til desse problemene og har du evt noen gode råd? er så fortvilet, det sliter skikkelig, er nemlig ellers sååå utrolig fornøyd med dette kostholdet! Håper veldig på svar, på forhåd tusen takk:)

    • Hei Tini 🙂 Dette er jeg IKKE ekspert på, altså!

      Jeg tar Omega-3, vitamin D3, spirulina og zink fast. Mange mener at vi skal ha mer omega 3 og vitamin D3 enn det som anbefales. Det er basisvitaminene mine, og du kan lese mer på kostdoktorn.se, også om dosering! Magnesium skal jo hjelpe på kramper i beina. Det kan også hende at det er skoene som er problemet? Feil dempete sko? Et kosttilskudd som heter kollagen skal også være bra ved smerter i beina.

      Angående søvn, vet jeg at svært mange har god nytte av tart cherry, gjerne den fra Pure planet. Det kjøpes på helsekost eller iherb.com. I tillegg bør du ikke innta spirulina for sent på dagen, heller ikke kokosolje hvis du er sensitiv. Mitt beste tips er å avslutte dagen med å ligge på spikermatte i senga. Det er ikke vondt, ettersom det er så mykt under. Det er ingenting som gjør meg så trøtt!
      Et siste tips er å spise litt karbohydrater om kvelden, det skal hjelpe på søvnen. Tart cherry inneholder forøvrig karber, så det kan hende det holder!

      Beklager at dette ikke ble så godt svar, men det er ikke helt mitt felt! Lykke til!

  6. -m- sier:

    Lykke til på lørdag! Det kommer til å gå kjempebra pluss at det er jo morro å være med i ett løp, sammen med mange andre!!
    Jeg for min del, har vært nedsyltet i forkjølelse den siste uka og har vært fornøyd med å komma meg på jobb om dagen uten å hoste meg vekk.Jeg har forresten meldt meg på ei slags treningsgruppe frem mot Jentebølgen og dersom man vil kan man faktisk være med å trene for å delta på en distanse til Oslo Maraton. Dersom jeg blir inspirert kanskje jeg hiver meg på mila i Oslo:) Uansett, det var kick off på det treningsopplegget i går, det er lavterskel, nettverksbygging, sosialt og selvsagt i regi av banken..jaja, hvorfor ikke. På jentebølgen er Jon Almaas hare og det er no seminaropplegg tidligere på dagen:) Igår var d ei lege som skulle snakke om kosthold og trening og kjørte igang med karbohydratinntak før og etter trening. Kjente at jeg ble litt provosert. Hun driver å formidler sunn mat til barnehager og idrettslag, slik at man ikke skal spise pølse og kake på alle arrangement..fin tanke, men litt mye karbo.for min del. «Rocka mat» het siden hennes.

    Lykke til på lørdag! Jeg heier selvsagt på deg

  7. Linn Therese sier:

    Masse lykke til på fredag!! Du er en kjempestor inspirasjon for veldig mange! Jeg er ikke noen løper selv, men har veldig lyst til å like løping, så kanskje jeg kan prøve meg på et løp neste år. 😉

  8. Catrine sier:

    Du er kanskje mye, men utrent er du ikke!!! 🙂 Jeg har så vidt begynt å tenke på KK-mila til høsten, trenger nok hele sommeren på å klare ei mil. Hvis ikke, så har de jo 5km også. Bør kanskje begynne i det små! Riktig god tur 🙂

    Catrine

  9. Birgitte sier:

    Lykke, lykke til! Hvile er sikkert bare lurt, da vil kroppen din være sprekkferdig av energi lørdag.

  10. Tini sier:

    Tusen tusen takk altså, syns dette var kjempegodt svar jeg, gode råd som jeg skal prøve ut:) Det med kokosolje sent på kveld har jeg ikke tenkt på, det må jeg da først kutte helt ut ihvertfall, pleier nemlig å ha det i teen min;) spennende med den spikermatta, tror jeg må skaffe meg en sånn:) Igjen, tusen takk for at du tar deg tid til å hjelpe, setter så pris på det! Og LYKKE LYKKE til med løpet til helga:)

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s