God morgen! Endelig lørdag!

Lørdag! Den herligste dagen uka byr på. Mira og jeg er selvfølgelig i gang med morgenkosen. I går kveld koste jeg meg med å lage nye oppskrifter. Jeg lagde peanøttkonfekt, vaniljeis og yoghurtis med jordbær. Isen skal prøvesmakes senere i dag, men Mira og jeg har testet konfekten.

– Mmmm, sa Mira. Denne var deilig. Takk for at du lagde denne!

(Slikt språk får treåringer som vokser opp med en mye eldre storesøster og voksne foreldre…) Men ja, konfekten ble kjempegod! Og enkel, selvfølgelig 😉

Ellers har jeg en ufrivillig løpepause nå. Jeg fikk jo vondt i ryggen på torsdagens løpetur. Etter grundig egenbehandling føltes ryggen helt fin i går morges, og jeg la ut på en lett joggetur sammen med elevene i gymmen. Ryggen begynte å verke med en gang, og jeg måtte gi meg etter et par hundre meter. Jeg, som kun stopper hvis jeg virkelig har vondt. Og nå er ryggen kranglete. Det er jo bare én uke til Sentrumsløpet, så jeg må bare ta det helt med ro og få ryggen på plass!

Forøvrig er det halvmaraton i september som er det store målet, men ettersom jeg aldri har deltatt i løp før, så har jeg så lyst til å ta med meg erfaringen rundt det å delta i et stort løp, det å starte i klynge ogidetheletatt. Kryss fingre for ryggen min, vær så snill!

Har dere forresten oppdaget den flotte bloggen til Ann Kristin, Bli sunn? Ann Kristin gikk Birkebeinerrennet tidligere i år, og i den sammenheng skrev vi begge om kosthold og trening. I dette innlegget  mitt finner du også link til hennes innlegg.  Treningsmagasinet.no har startet en stafett, hvor vi «vanlige» forteller om trening. Ann Kristin (link til artikkelen) er første kvinne ut, og dere kan jo bare gjette hvem hun har utfordret? 

I dag blir det en nydelig dag, her nede. Sola varmer allerede så mye at jeg har satt opp døra. Noe så nydelig! Håper dere får en skjønn dag! Jeg skal jammen prøve å bare være ute og nyte!

C 🙂

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Morgenprat. Bokmerk permalenken.

14 svar til God morgen! Endelig lørdag!

  1. Ann Kristin sier:

    God morgen!:-) Takk for det Cecilie, Jeg krysser fingrene for ryggen din – og gleder meg til oppskriften på de konfektene!! Sola skinner inn på kontoret mitt – blir vanskelig å sitte inne å skrive bachelor i dag….

  2. Trine RJ sier:

    Her kommer noen helbredende tanker for ryggen din 🙂
    Jeg var sikker på at jeg knapt ville være gangfør etter gårdagens langøkt, men hele kroppen funker fint. Kun litt støl i overryggen, men det er bare muskelstølhet. Herlig 🙂
    Fortsatt strålende lørdag til deg! 🙂

  3. Ida sier:

    Ryggen din blir nok helt fin til Sentrumsløpet – fingrene krysset 🙂

  4. Charlotte sier:

    Hei !
    Jeg er veldig interessert i å teste ut lavkarbo. Hørt om så mange som har erfaring med det! Litt usikker på hvordan jeg skal gå frem. Så lurte på å stille deg noen spørsmål?
    Hvor mange kcal bør jeg innta? Er det mer, eller er det like mye som jeg har fått anbefalt til andre vanlige dietter?
    Har du eksempel på en vanlig dag? Frokost, lunsj, middag og kvelds? 🙂
    Hilsen Charlotte

    • Hallo 🙂 På lavkarbo er det vanlig å ikke teller kalorier, men karbohydrater. Hvilket nivå du bør legge deg på, avhenger på hvor overvektig du er, hvor raskt du vil ned i vekt, og hvordan kroppen din reagerer 🙂 Mange starter «cold turkey» og begynner på rundt 20 karber om dagen, for deretter å øke litt og litt etter at vektnedgangen er kommet godt i gang. Andre starter forsiktig, med å minske karbene litt etter litt, for å slippe overgangsbesvær. Jeg, som er et karbomonster, valgte å gå cold turkey, og gikk rett ned til 20 gram om dagen. Det var tungt i starten, men samtidig skjedde det raskt noe med kroppen, så det var godt også!

      Etter noen uker økte jeg inntaket av karber litt. De fleste kan ligge på iallfall 50-70 gram og gå fint ned i vekt. Noen må droppe til 20 gram OG passe litt på matinntaket, for å gå ned i vekt!

      En vanlig dag… Jeg vet neimen ikke… Hvis jeg spiser frokost, spiser jeg enten to hardkokte egg med majones eller omelett med spekeskinke og litt ost. Lunsj er enten salat MED fettkilde, eller omelett, eller en hel avokado med rekerøre. Middag er varierende, kjøtt eller fisk, godt med grønnsaker og en fettkilde som smør eller fløte, for eksempel. Jeg prøver å være forsiktig med å spise kveldsmat, men spiser litt etter trening, for eksempel tyrkisk yoghurt med bær og sukrin 🙂

      Lykke til!

      • Charlotte sier:

        Kjempfint svar!! Da har jeg flere tips å gå etter 😀 Har også lest retningslinjene dine – kjempebra skrevet 🙂
        Tror nok jeg går «cold turkey» selv, har registrert i det siste at magen min blir vond og oppfører seg rart om jeg spiser mye karbohydrater, så da kan jeg like så godt kutte veldig ned – bra for magen og bra for vektnedgang 😀

      • Lykke til, da! Husk å måle kroppen på strategiske plasser nå med en gang, så du kan se bevis på at kroppen krymper 🙂

  5. Ingvild sier:

    Fingrene er krysset! 🙂

  6. Tina sier:

    Krysser fingre for at ryggen blir bra!!! Og om ikke vet jeg om en super akupunktør od soneterapaut som fikset ryggen min i påsken 😉

    Klem

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s