Rask og enkel middag: Tikka Masalagryte


Prinsippene er som vanlig enkle. Valgfritt kjøtt og grønnsakene du finner i grønnsaksskuffen. Her ble det kyllingfilet, hver filet skåret i fire-fem tykke skiver. Den gjennomstekes i panna og legges til side. Mens kyllingen steker, gjøres grønnsakene
klare. Her ble det brokkoli, blomkål, paprika, reddiker, asparges og sukkererter. Jeg surret de blanke i kokosolje. Deretter tilsatte jeg en boks (400 gram) kokosmelk, jeg bruker Santa Maria sin. Da kokosmelken hadde kokt litt inn, tilsatte jeg et glass Tikka Masala… Husker dessverre ikke merke, men den har ikke så altfor galt innhold. Kyllingfiletene fikk komme tilbake i panna, og det hele fikk surre sammen et par minutter.

Tilsammen utgjør dette mye saus, så det er bare å tilsette kylling og grønnsaker i mengder!

Å koke grønnsaker i sterk saus, er supergodt. Det fins gode krydderpaste som du kan koke grønnsaker i, sammen med kokosmelk eller lignende.

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Middagstips. Bokmerk permalenken.

10 svar til Rask og enkel middag: Tikka Masalagryte

  1. Catrine sier:

    Så kommentaren din om at du hadde «ubesvarte kommentarer» så da stiller jeg spørsmålet mitt på nytt, selv om det ikke har noe med middagen din å gjøre 🙂
    Jeg lurte bare på om det er stor overgang å løpe fra tredemølle og ute. Jeg satte ny pers her om dagen på 32 min og det var virkelig ny pers! Jeg burde jo løpe ute, men er redd jeg ikke holder lenger enn 5 min når jeg ikke har båndet til å hjelpe meg. Antar det er så mye lettere å bare stoppe. Er det stor forskjell?

    • Var det du som spurte om det? Beklager! Trodde det var en annen, og svarte et annet sted… Vet du, det er ikke SÅ stor forskjell! Jeg har tendens til å løpe litt rolig de første par gangene, men så er tempoet tilbake på mølle-nivå! Det er mye, mye deiligere å løpe ute. SÅ god hjelp er ikke det båndet, altså 😉 Start heller rolig, du kommer absolutt ikke til å stoppe etter 5 minutter! Lykke til!

      • -m- sier:

        Hei. Det er tydeligvis flere som er i startgropa ift.å ta steget fra mølla til gata:) Ei lita dørstokk mil det asså, heldigvis kan jeg ennå skylde på istete fortau her i Trondheim, så enn så lenge er jeg på mølla.
        Har nettopp kommet fra mølla og idag var det intervall, jeg har alltid stigning på 5% og har kanskje daffa litt på pulstoppen men idag dro jeg meg ut av comfortsona og prøvde å presse opp tempoet. Klare litt og er glad og fornøyd:) Merker at jeg har litt tyngre bein med noe melkesyre i ikveld så det stemmer nok at jeg har tatt i litt ekstra.
        Til Cathrine: Jeg prøver også å komme inn i en god joggerutine og bare lurte på om du jogger både på distanse og tid eller bare på tid? Jeg prøver meg på begge:)

      • Jeg er så imponert over deg, -m-. Jeg kjenner meg litt igjen i det med å plutselig tørre å pushe seg litt – og så er det jo suksess 🙂 Gled deg til å løpe ute! Etter et par ganger kommer du til å lengte ut på joggetur!

  2. Ida sier:

    Nam! Her om dagen laget vi laks i thai krydderpaste med kokosmelk og fersk koriander, det var også veldig godt 🙂

  3. Gry sier:

    Tikka masala er bare så digg!

  4. -m- sier:

    Hei igjen
    Takk for ordene om å tørre å pushe seg ift.å faktisk tro på at man får det til…også gjør man faktisk det også! Igår på mølla var beina veldig tunge fra første skritt.
    Hadde spist dårlig igår, droppa frokost og bare stress til lunsj og så var det middagstid, så jeg trur nok at energilagrene var dårlig og at det var en grunn til at beina føltes veldig tunge. Det hadde vært veldig lett å bare si denne forklaringen til seg selv og hoppe av etter en intervall, men det er jo for dumt det også og spesielt siden jeg liksom skal ut av comfort-sona også.
    Og ikke minst så ville jeg være irritert på meg sjøl etterpå for at jeg ikke klarte å speede opp, slik jeg hadde tenkt. Må ha vært litt trass, viljestyrke og full guffe på ipodèn som hjalp til.. Viktig, viktig å holde motivasjonen oppe og merker at det hjelper å følge litt med på bloggen din..:) Du er flink, grattis med å bli mnd.blogger på Lille måne forresten. All honnør!

    • Du må jo ha vært strålende stolt av deg selv etterpå! I forhold til mat er det en læringsprosess. Jeg kan ikke ha for mye mat i magen når jeg skal løpe, for jeg får så mageknip. Hvis jeg ikke har spist så mye, eller det er gått et par timer siden siste måltid, så går det lettere. Men jeg har lett for å glemme denne lærdommen, gitt! Forresten er det UKAS blogger – men takk 🙂

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s