Dagens løping

Jeg må bare fortelle at jeg løp én mil – 10 kilometer – på 59 minutter og 30 sekunder på mølla i stad. Jeg har ikke løpt så langt så mange ganger, og har ikke løpt mila så «raskt» før! Jeg hadde bestemt meg for å løpe rolig, og brukte den første halvtimen på å bare nyte å løpe og å la tankene vandre og musikken dundre.

Den første halvtimen lå hastigheten på 9,5, og jeg var fast bestemt på å ikke stresse. Men etterhvert begynte energien å komme, og jeg kunne øke hastigheten. De siste minuttene løp jeg på 12 km/t. Ganske gøy å øke hastigheten etter nærmere en time!

Det var alt 😉 Måtte bare skryte litt 😉

Ha en nydelig natt! Jeg satser på å få litt mer søvn enn sist natt, iallfall!

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Trening. Bokmerk permalenken.

15 svar til Dagens løping

  1. Ida sier:

    Wow, så flink du er! Jeg har aldri løpt så langt i hele mitt liv, det eneste må vel bli at jeg har gått noen mil på ski – men da med obligatorisk nistepause osv., så klart. Drømmer om å kunne løpe igjen snart, når jeg blir friskere (ME). I mellomtiden syns jeg det er spennende å lese om forberedelsene dine til var det halvmaraton?

    • Du kommer til å løpe igjen! Jeg kjenner flere som har hatt ME, og en av de syklet et langt sykkelritt i fjor, og bare bobler over av energi nå. Og hun var virkelig dårlig i mange år!

      Ja, det er halvmaraton 🙂 Gleder meg, faktisk!

  2. sunthjerte sier:

    Herlig å ha slike treningsdager!

  3. Linn sier:

    Flinka! 🙂

  4. Kristins blogg. sier:

    Wow!

  5. Susanne sier:

    Så flott!! 🙂 Gratulere, du er kjempe flink!

  6. Sara sier:

    Spreka! 😀 Det er jo en meget god tid da!

  7. Elisabeth sier:

    Du er jammen utrolig sprek og utholdende. Og du inspirerer! Kjenner at jeg får lyst til å løpe, selv om jeg sier at jeg ikke liker det. Var på spinning i går, og min 14-åring syklet fra meg i et par oppoverbakker:) Hun hadde talent for spinning. For min del blir det ikke så mye mer av det. Litt kjedelig, og veldig vondt i rompa. Men jeg tror jeg skal få en instruktør til å lære meg løping og intervaller på tredemølla. Er usikker på hvordan stigningen skal være og sånn. Ja, du inspirerer virkelig.
    En positiv ting med spinningen var den høye pulsen, og den herlige flyten i kroppen etterpå. Den var spesielt deilig, og den får man av løping også:)

    • Du, det er da jammen godt at 14-åringen syklet fra deg i noen oppoverbakker. Ungdom SKAL være raskere enn oss voksne, synes du ikke?

      Tusen takk for varmende ord, du er god! Men kan du ikke bare ta på noen sko og løpe litt ute først og fremst? Hvis jeg hadde startet «løpekarrieren» med intervaller på mølla, hadde den nok ikke vært så lang… Forøvrig løper jeg intervallene mine på fart, ikke på stigning. Kan jo ikke drepe motivasjonen min helt 😉

      Ellers tror jeg at du kan komme til å like jogging, om du gir deg selv tid og ro – og minner deg selv om at du bare skal konkurrere mot deg selv 😉

  8. e84 sier:

    Supert Cecilie! 🙂
    Bra jobbet! Jeg har begynt med utendørs løpingen igjen jeg og har hatt to økter denne uken, deilig! 🙂

  9. Skriver et felles svar, jeg: dere er så flinke til å skryte og gi tilbakemeldinger, altså! Dere booster jo selvtilliten min skikkelig! Tida er ikke helt fantastisk, la oss være ærlige om det. Men det er en barriere som ble brutt, og det er en herlig opplevelse!

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s