Tips til veiing

Altså, mange av dere vet jo hvordan dette gjøres. Men det kan jo hende at det er et par ting dere ikke har tenkt på?

*All godkjent veiing må foretas om morgenen, med så lite tøy på som mulig, etter å ha vært på toalettet.

*Boxershorts veier for mye, stringtruse kan gå.

*Hvis du må på do en gang til etter veiing, så kan veiingen foretas på ny.

*Det er kun én veiing i uka som er tellende- men dette gjelder kun hvis det faktisk var ukas laveste tall. Hvis du oppnådde et lavere tall i løpet av uka-så er det det som teller.

*Kvinner har store variasjoner i væskemengde i løpet av ei uke. Derfor er vekta kun til å stole på hvis den viser et tilfredsstillende tall. Gjør den ikke det, skyldes det at kroppen holder på væske.

*Du må ikke finne på å styrketrene dagen før tellende veiing. Styrketrening binder vann i muskulaturen, og du risikerer å bli deprimert og frustrert.

*Derimot bør du legge ukas lengste gåtur/løpetur/hvasomhelstkondisjonsøkt til dagen før veiing.

*Det går ikke an å spise kveldsmat dagen før tellende veiing. Spis stor, tidlig middag, tren lenge, legg deg tidlig.

*Hvis vekta er ufin over lengre tid, bør du vurdere å sende den på ferie.

Har du flere tips? Fyll på i kommentarfeltet!

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Generell helse, Småplukk. Bokmerk permalenken.

28 svar til Tips til veiing

  1. Vibeke sier:

    Var morsom denne da, og veldig gjenkjennende.
    Jeg har ikke veid meg på 3 dager nå. Har besøk og har hatt meg et par dager med «sprekk» på brød og pizza osv – og da unngår man vekta, selvfølgelig.
    Og faktisk er det lett å fortsette videre å leve usunt når man først har begynt igjen. Og da må jeg bare takke for at jeg abonnerer på dine innlegg og kan komme inn på rett spor igjen. Nå skal jeg inn og legge noen iherb-produkter i huskelisten.

    • Jeg unngår også vekta nå, for jeg har spist sjokolade hele ferien…. Eller vel, jeg har kontrollert og fått bekreftet at jeg har tiltrukket meg litt væske 😉

      Takk for søte ord. Jeg er jo så heldig som har deg som leser! Forresten driver jeg og plotter inn på iherb-lista mi, jeg og 🙂

  2. Augustina sier:

    Husk å børst håret, bruk tanntrå og ikke drikk en dråpe vann før veiing.

    Sett baderomsvekta på samme sted som sist, men hvis tallet blir utilfredstillende så husker du sikkert feil. Prøv andre steder i rommet 😉

    Morsom liste 😀

  3. Malene sier:

    Haha, fantastisk 🙂

  4. Maya sier:

    Hahaha! Bemerkelsesverdig fornuftige veietips dette her, og helt i tråd med min oppfatning om hvordan dette skal foregå 😉

  5. Yoyo sier:

    Herlig! Denne listen passer meg utmerket 😉

  6. Randi sier:

    kanskje trykke ut noen kviser før man går på vekta (hvis man har da…) kunne veie noen mg de også he he he 😉
    det med samme plassen er jeg helt enig i.. jeg flyttet vekta på badet så lenge fram og tilbake til jeg fant yndlingsplassen… der den er snillest 😀
    men j har jo uansett en god unnskyldning nå.. hvis j veier meg, gjør ikke det så ofte for tiden.. er resultatet ikke det j ville se er det bare fordi jeg har aaaaaaaaaaaaalt for mye melk (j ammer til de som ikke vet) B-)

  7. Linn sier:

    Oooog for all del: IKKE dusj før du går på vekta. Vått hår veier aaaaltfor mye! Haha. Tenk på de som er så fanatisk. Jeg unngår å veie meg jeg! Tenker det er like greit! 😉

  8. My sier:

    for en herlig liste!! digget den! har de samme tanken om den dere vekten ja!

  9. Tina sier:

    Hahaha….. Utrolig du kan komme på!!!! Men er nok mye som stemmer for mange….. Herlig innlegg 🙂

  10. Ingvild sier:

    Hehe, morsomt innlegg, og jeg er helt enig!:)

    Tusen takk for en herlig og inspirerende blogg, Cecilie. Du gjør det lett å finne motivasjon til å leve lavkarbo!

  11. bente sier:

    vil gjerne bare komme med et lite tips – hvis ingen ting annet fungerer så legger du deg på rygg og tar vekta opp på bena – da vil du oppnå maksimalvekt 🙂

  12. Charlotte sier:

    Synes denne blir litt drøy eg – det er faktisk ikke vekten som teller (selv om det nok er ment som et morsomt innlegg med glimt i øye)! Man skal være glad i kroppen sin om den veier mye eller lite – det har lite å si hva vekten viser både i forhold til størrelse og fasong. En «større» person kan veie ganske lite og omvendt ved at en liten og nett person veier mer enn det ser ut som. Synes slike innlegg sender ut feil signaler til (spesielt yngre) jenter og kvinner. Gir du samme tipsene til datteren din for eksempel??

    • Nei, jeg gir ikke samme tips til mine døtre. Jeg veier meg ikke foran de heller. Ellers tror jeg at jeg stort sett sender ut ganske mange positive signaler i forhold til kropp og trening. Denne var ikke ment å være noe annet enn litt tullete – med et snev av sannhet!

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s