Dagens beintrening

– All den sjokoladespisinga i det siste må jo ha ført til et kjempeoverskudd av energi, tenkte jeg og dro på trening. Jeg har jo tidligere erfart at det å løpe med sjokolade i magen ikke er noe for meg, men nå ville jeg teste om sjokoladen ga litt ekstra sprut i beina!

Jeg trente alene, og da er det som kjent vanskeligere å pushe seg det lille ekstra. Men sjokoladen gjorde nytta si 🙂 Jeg trente først knebøy, 8 repetisjoner per sett, og økte kilo for hvert sett. Det ble slik (tallene er antall kilo): 20-30-35-40-45-50-55-60-65-70-75. 75 er forøvrig rekord. Jeg kunne gått høyere, men jeg må også venne ryggen til dette.

Deretter kjørte jeg smal beinpress (tyngre enn bred, jeg lover). Min tidligere rekord var 170 kilo, men som jeg mistenkte hadde jeg mer å gå på… Her tok jeg 5 repetisjoner per sett, jeg burde tatt 8. Uansett, tallene ble 110-140-180-200-220-230. På 230 tok jeg 10 repetisjoner.

230 kilo

Tilslutt svei jeg muskulaturen på bulgarsk utfall, glad og fornøyd. Det var en mann i styrkerommet mens jeg trente beinpress. Han så egentlig litt imponert ut, og jeg hadde veldig lyst til å spørre om han ikke var litt imponert? Men jeg er jo blitt så voksen og veloppdratt, så jeg turte ikke!

Som dere vet, har jeg jo komplekser for låra mine. Men jeg tror jeg begynner å innse at jeg aldri kommer til å få tynne lår – så da går jeg for veltrente lår i stedet!

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Trening. Bokmerk permalenken.

14 svar til Dagens beintrening

  1. Tina sier:

    WOW!!!! er kjempe imponert!! Jeg er så pysete at jeg tør nesten ikke gå inn i det rommet der engang jeg….
    Bra jobba!! 😀
    klem

  2. Løvinnen sier:

    Veltrent er bra!:D

  3. Tina sier:

    Oaw… imponert, men må flire litt og over flere likheter mellom oss:-) jeg også har «store» lår mener nå jeg, og har innsett at jeg ikke kan få de tynnere, men mer veltrent er bra det:-) Du er flink. Skal på aerobic i kveld, satser på dobbeltime idag for på lørdag er det maratontrening på 3 timer, juhu….. gleder meg til det.

  4. madeleine sier:

    wow, du er STERK! Og ja, smalt er mye tyngre. Jeg skal bort å trene bein etterpå, ligger laaangt under deg på kg, må få opp styrken hvis jeg skal klare å holde følge med deg i sep ser jeg 😉

  5. Randi sier:

    du er sprek!! på bildet ser lårene dine kjempe fin ut synes jeg. men forstår hvordan du føler deg, j synes også at j har altfor store lår… j kunne kanskje likt kroppen min med andre lår, men synes at mine er så stygge at de ødelegger hele utseende.. men men… j kommer nok aldri til å få sånne asparges legger.. det må man nesten bli født men…går også for at veltrent er da ihvert fall bedre enn «gelelår» 🙂

  6. Mamma sier:

    Den mannen du snakket om-han kom til meg etterpå og lurte på om den råsterke jenta i styrkerommet var dattera mi……..og det var det jo!!!Han -og jeg!- var veldig imponert!

  7. Takk, alle sammen 🙂
    Tina – det er aller gøyest i styrkerommet!
    Madeleine – det er bare tull. Jeg er ikke sterkere enn deg!
    Mamma – 🙂
    Randi – takk 🙂

  8. Gymsokkbaby sier:

    Du er laget av stål!! Og du, det er absolutt ingenting i veien med de lårene dine, frk. lekkersmekker 😉

  9. silje sier:

    Som dere vet, har jeg jo komplekser for låra mine. Men jeg tror jeg begynner å innse at jeg aldri kommer til å få tynne lår – så da går jeg for veltrente lår i stedet!

    Den der var litt morsom. Det var AKKURAT som å høre meg 🙂 : )

  10. Thomas sier:

    Heisann!
    Har lest litt rundt bentrening. Forskning fra NTNU og andre viser til at 8-12 rep i knebøy vil øke muskelvolum, 4 reps vil øke styrke men ikke særlig volum. Anbefalt er 4×4, men det må være så tungt at du ikke klarer å kjøre 5-6 reps.
    Skal begynne å benytte dette inn mot sykkeltreningen.
    Vi snx

    • Hei, Thomas 🙂 Så hyggelig å se deg her 🙂 Sleng deg inn i styrkerommet, der finner du både Einar og meg 🙂 Takk for tips! Må høre litt hva styrkedronninga (Hanne PT) sier om det. Jeg er jo ikke ute etter å øke i volum, men gjerne minske fett 🙂 Håper vi ses snart, hils din K!

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s