Et lite lunsjtips

Jeg spiser ofte avocado til lunsj, gjerne med russisk rekesalat til. I går lagde jeg verdens enkleste rekerøre selv i stedet. Det var så utrolig godt! Jeg brukte cirka 1/2 dl majones, og rørte inn avrente, pillede reker. I tillegg finhakket jeg en liten bit rødløk, en bit snackpaprika. Jeg tilsatte også en ts aioli.

Crème fraiche er også nydelig, men akkurat nå spiser jeg ikke meieriprodukter. Men majonesen gjorde susen, og dette blir en favoritt. Russisk rekesalat – gå og legg deg!

Velbekomme!

Reklamer
Dette innlegget ble publisert i Oppskrifter. Bokmerk permalenken.

15 svar til Et lite lunsjtips

  1. Tina sier:

    Avocado er nyyyyyyyyydelig. Alltid kjekt å snakke om avokado da den spises på så mange forskjellige måter med tanke på tilbehør. Ditt tilbehør hørtes snadder ut. Ha en riktig god helg. P.S. nedtur for meg på vekta idag:-( Så nå har jeg lovet meg selv 1 uke uten å trå på det monsteret igjen X fingrene for meg:-) Ha superfin helg. Knib:-))

  2. Tonje sier:

    Den såg frykteleg frykteleg god ut! Eg var ganske misunneleg på deg i går 😉

  3. Sara sier:

    Avokado smaker fortreffelig! Også er den jo rik på fett, det liker vi!
    Jeg lagde meg vaniljeyoghurt for første gang i dag jeg! Tyrkisk yoghurt + vaniljepulver + sukrinmelis = mmm!

    Og du skjønne, flinke og supre Cecilie! Takk for tips angående styrketrening på armer/overkropp, og da spesielt nedtrekk. Jeg ser jammen meg små resultater!! Woho! 😉 Lykkerus!
    Ønsker deg en kjempeflott helg! God klem!

    • Ser du resultater allerede? WOW! Det er utrolig! Men jeg tror det har sammenheng med kost, for jeg ser store resultater i muskulaturen min på bare fem uker. Vanilje er nydelig! I dag er det fredag, og da finner vaniljepulveret mitt veien oppi sjokoladen min… Er i full sving med produksjon nå! Ha en nydelig helg, skjønne du 🙂

      • Sara sier:

        Altså, om jeg viiiirkelig ser nøye etter – så joo.. litt mer midje og litt mer muskler B-) hohoho!
        Men som du sier, mat og trening henger nøye sammen! Og jeg kan vel ikke si annet enn at jeg føler jeg er flink da! Litt ekstra godt nå og da tror jeg er viktig uansett kosthold 😉

      • Det er imponerende på så kort tid, Sara! You go, girl! Jeg har jo litt fett som skjuler muskulaturen, men på skuldrene ser jeg det utrolig godt. Etter å ha trent skuldre med lette vekter, men jevnlig, fikk jeg bare en helt vanvittig muskulatur på kort tid. Det synes jo bare når jeg flexer, og det trenger jo bare jeg å se 😉 Fredagskveld er kosekveld her, altså 🙂

      • Sara sier:

        Jeg også er så «heldig» å ha litt ekstra fett dekker det meste, hehe. Men sakte men sikkert tror jeg kanskje at styrketrening kombinert med intervalltrening gir resultater (sammen med et godt fungerende kosthold). Lov å håpe iallefall! Merker ikke noen stor forskjell i det daglige jeg heller, bare foran badespeilet, hohoh!

      • Man kan liksom posere litt mer foran speilet enn man driver med til vanlig… Det kunne vært morsomme bilder å legge ut, gitt!

  4. lowcarb99 sier:

    Ja avokado er vidunderlig. Prøver fortiden forskjellige idéer med varm avokado. Suppen var en disaster! Det er så mange deilige ting man kan spise med god samvittighet på lavkarbo.

    • Jeg har en motvilje mot varm avokado… Det høres ikke rett ut, altså 😉 Men jeg elsker avokado! Jeg synes også det er nydelig at det er så mye man kan spise med god samvittighet!

  5. Tilbaketråkk: Rask og enkel rekesalat | Fristende lavkarbo

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s