Mør…

I dag skulle jeg løpe intervall på mølla. Takk og pris ringte Hanne og ba meg med på beintrening i stedet! Noen ganger er det bare grusomt å løpe, altså! Hanne er frøken råsterk, og jeg er frøken nesten like sterk – på noen øvelser.

Det er supert for meg å trene med Hanne – hun ser med en gang om det er hodet mitt eller styrken som stopper meg og pusher videre. I dag trente vi tre øvelser: knebøy, beinpress og bulgarsk utfall. Jeg har nesten ikke trent knebøy siden prolapsen i fjor, men det gikk strålende. 8 repetisjoner med 70 kilo gikk opp! Beinpressen gikk enda bedre. Vi jobbet oss oppover, og jeg tok 2*10 repetisjoner på 150 kilo. Jeg har aldri prøvd å presse over 100 kilo før…

Det er noe av det beste med styrketrening – å føle seg sterk! Jeg setter så pris på øktene med Hanne! 

Ellers har jeg fått dilla på kokosmelk, det inntas både som fløte og ost… Men jeg klarte å styre unna vekta i dag morges – men det var virkelig vanskelig. Hvilket indikerer at jeg har svært godt av det! Bare noen få dager igjen til jeg både kan finne fram vekta OG lage sjokolade igjen. Livet er herlig!

Reklamer
Dette innlegget ble publisert i Trening. Bokmerk permalenken.

20 svar til Mør…

  1. Gymsokkbaby sier:

    Du er virkelig frk. råsterk. Klarer ikke mer enn 130 i benpress jeg, så nå er jeg råimponert :):)

  2. Lisbeth sier:

    Jeg må le når lykken er å finne frem vekta ;-))

  3. Sara sier:

    Wooow! Sterka! Nærmest som Pippi jo! 😉 Har så smått begynt å få inn mer styrketrening jeg og nå, gøy! Jeg liker styrke, men synes det er litt vanskelig å finne de riktige øvelsene osv. Må vel spørre noen om litt hjelp kanskje? En sterk kompis? 😉 Hehe.. Da blir det liksom ikke så seriøst!
    Trening er gøy når man virkelig mestrer det!

    • Er nok langt fra Pippi 😉 Men med tanke på at jeg ikke egentlig har så mye styrketrening bak meg, så er jeg nok forholdsvis sterk. Jeg synes du skal finne fram til gode basisøvelser og trene deg gjennom hele kroppen 🙂

  4. Takk for herlig styrkeøkt ❤

  5. Silje Silje sier:

    Bra!! Godt jobba mtp vekta! 🙂

  6. Tina sier:

    Vet du når jeg gikk på EasyLife for noen år siden fikk G beskjed om å gjemme vekta hjemme slik at jeg ikke skulle jukse veie meg hjemme, gikk på vekta en gang i uka på kurset, og etter det så veier jeg meg kun på tirsdager (ikke noen hyggelig opplevelse idag gitt….. 😦 ) Men det var veldig mye letter å ikke gjøre det når vekta var borte få mannen din til å gjemme den slik at du ikke kan veie deg, da blir det helt supert!
    Deilig å trene med Hanne da! og jeg er mektig imponert over vekta… lurer på hvor mye jeg klarer… har aldri prøvd!
    Ha en strålende dag 🙂

    klem

  7. e84 sier:

    OMG! Imponerende. Kjempe sterk jo! Bra jobbet flinkisen 😉

  8. evelyn sier:

    Dropp vekta og frem med målebånd i steden for;)

    Jeg er blitt fryktelig nysgjerrig på dette kostholdet ditt. Har fulgt med på bloggen din en stund, og må si at dette absolutt (mest sannsynlig) kan være noe for meg. Håper jeg da. Med tanke på mangel på energi, depresjoner, mageproblemer osv så høres jo dette veldig riktig ut.
    Det her å kutte ut de diverse matvarene, tror jeg ikke er noe problem. Men min største last som «party prinsesse er vinen.» Det går som oftest en flaske, ja kanskje to også i løpet av lørdagskvelden.
    For meg nå er vektnedgangen og ønsket om å få mer energi det viktigste. Når jeg og grete Roede var venner, så brukte jeg jo bare frimerkene mine på vin. Og kanskje til og med kuttet ut ett måltid. Og det gikk jo bra det..
    Hvordan er det med vin + LCHF + vektnedgang? Og hvordan så en typisk dag ut for deg, sånn matmessig da du gikk ned alle disse kgene dine? Mulig du har skrevet ett informativt innlegg om dette, men jeg kan ikke se å finne det. Veide du maten, regnet du ut %vis hvor mye fett, karbs og prottiser du fikk i deg. Eller var det så enkelt at du holdt deg unna matvarer over 5g karbs og spiste det du hadde lyst på når du var sulten. For DET hadde vært heaven;)

    • Hei, Evelyn!

      Har tenkt på deg i hele dag, har ikke hatt tid til å svare på kommentarer før nå! Jeg kan bare signere på at dette kostholdet har vist seg for mange – også meg – å hjelpe på nettopp det du nevner.

      Jeg har hele tiden drukket vin. Mange sier at de tåler mindre vin på LCHF. For meg er det viktig at den har lavt sukkerinnhold, for jeg reagerer så kraftig nå på sukret vin (kaster opp av et glass). Jeg synes du kan prøve deg fram og se. Legg om kostholdet, kjøp vin med lavt sukkerinnhold og se hvordan kropp og vekt reagerer.

      Hvordan kostholdet mitt så ut… Jeg har nesten glemt det. Jeg spiste iallfall egg og pålegg til frokost i en lang periode! Jeg veide aldri mat, og skal aldri gjøre det. Jeg regnet ikke kalorier, og skal aldri starte med det. Jeg valgte varer med under 5 karber per 100 gram, og spiste fullfete meieriprodukter. Jeg spiste meg mett (for første gang ble jeg ordentlig mett, gitt). Jeg spiste hovedsaklig egg, kjøtt, kylling, grønnsaker som vokser over jorden, fløte, smør, creme fraiche og cottage cheese. I starten drakk jeg en del pepsi max, men har kuttet kraftig ned på alt med kunstig søtning. Jeg spiste når jeg var sulten og spiste meg passe mett.

      Energi kom etter en liten overgangsperiode. Uansett hvor mye jeg ville gå ned i vekt, så er det å ha fått energi det jeg er mest takknemlig for. Jeg synes du skal teste! Spis deg ned i vekt og til bedre energi og sinn. Bare spør hvis du lurer på noe!

      Btw: it’s heaven!

      • evelyn sier:

        Tusen takk for svar:D
        Jeg har tjuvtestet dette noen dager nå, (turte ikke si noe om det nei) for var overbevist om at noe gjorde jeg feil. For så enkelt kan det liksom ikke være, tenkte jeg. At man ikke trenger veie maten, at man kan spise seg mett og samtidig gå ned i vekt. Du vet – det er ett fryktinngytende syn å se «ALT» det fettet som ligger på fatet ditt.
        Men, plutselig er det mer enn nok med 3 små måltider. Og jeg spiser når jeg er sulten – og holder meg mett lenge!!

        Så langt føles magen mye bedre, og merker at kroppen holder på å kvitte seg med en del overflødig vann. Heisann! toalettet 02 og 05 om morningen – «bivirkninger» jeg kan leve med.

        Var spent på hvordan spinning timen skulle ende i går, men det gikk fin fint. Hurra!!

        Så skal fortsette med dette livsstils endring prosjektet, og håper på at dette kan være noe jeg klarer å holde meg til.

        Og trust me:D Jeg spør viss jeg lurer på noe. Så fantastisk å kunne spørre noen som har tråkket stien før deg!!

      • 3 små måltider! Jeg spiser ett lite, ett passe og ett digert 😉 Hohoi! Det ser jo kjempebra ut, Evelyn! Dobesøk roer seg, det er vann som forsvinner ut! Blir sikkert en fest å måle seg 😉 Si fra når du trenger pep-talk!

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s